Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2014, sygn. IPTPB1/415-77/14-4/KSU, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/415-77/14-4/KSU

Obowiązki płatnika w związku z dopłatami do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 maja 2014 r. (data wpływu 6 maja 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z dopłatami do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 23 kwietnia 2014 r., Nr IPTPB1/415-77/14-2/KSU na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 25 kwietnia 2014 r., następnie w dniu 6 maja 2014 r. uzupełniono ww. wniosek (data nadania 2 maja 2014 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Uchwałą Rady Miejskiej z dnia 13 grudnia 2013 r. w sprawie dopłat do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustanowiona została miesięczna dopłata do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właściciela nieruchomości, w którego zasobach mieszkaniowych zamieszkują rodziny wielodzietne. Podstawę przyznania takiej dopłaty stanowi wniosek właściciela nieruchomości wraz z dokumentami potwierdzającymi prawo do jej przyznania, zaś szczegółowe zasady udzielania tych dopłat (zgodnie z § 4 ww. uchwały) określa umowa, której załącznik stanowić ma przedmiotowy wniosek właściciela nieruchomości. Dopłaty te pokrywane mają być z budżetu Miasta (§ 5 ww. uchwały). Zgodnie z opracowywanym wzorem przedmiotowej umowy wysokość miesięcznych dopłat do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalana jest dla każdego członka rodziny wielodzietnej zamieszkującego w zasobach mieszkaniowych właściciela nieruchomości i jest uzależniona od liczby osób stanowiących rodzinę wielodzietną, liczby rodziców i opiekunów oraz tego, czy odpady zbierane są w sposób selektywny, czy nie są zbierane w sposób selektywny. Na tej podstawie strony ustalać mają miesięczną dopłatę do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, należną właścicielowi nieruchomości, w którego zasobach mieszkaniowych zamieszkują rodziny wielodzietne. Przyznana dopłata zaliczana ma być na pokrycie zobowiązań rodziny wielodzietnej z tytułu obowiązującej ją opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00