Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2014, sygn. IBPP1/443-759/14/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-759/14/LSz

Dotyczy opodatkowania przekazywanych nieodpłatnie publikacji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 lipca 2014 r. (data wpływu 29 lipca 2014 r.), uzupełnionym pismem z 24 października 2014 r. (data wpływu 28 października 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych nieodpłatnie publikacji jest:

  • prawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wymienionych w pkt A, pkt B, pkt C, pkt D, pkt E, pkt F,
  • nieprawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania folderów, broszur i plakatów (bez oznaczenia ISBN), gdyż nie podlegają opodatkowaniu z przyczyn innych niż wskazał to Wnioskodawca,
  • prawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania pocztówek (bez oznaczenia ISBN).

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2014 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych nieodpłatnie publikacji.

Wniosek został uzupełniony pismem z 24 października 2014 r. (data wpływu 28 października 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-759/14/LSz z 17 października 2014 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Muzeum jako samorządowa instytucja kultury świadczy działalność, której cel określa art. 1 ust. 1 Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Muzeum posiada osobowość prawną i jest wpisane do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Wydział Kultury, Promocji i Sportu Urzędu Miasta (numer wpisu do rejestru: ).

Muzeum jest zarejestrowane jako podatnik VAT czynny na podstawie zgłoszenia rejestracyjnego z dnia 2 stycznia 2001 roku złożonego w Urzędzie Skarbowym.

4.-5. Muzeum wydaje rocznie od 1 do 4 publikacji oznaczonych numerem ISBN.Ponownie Wnioskodawca informuje, że Instytucja nie prowadzi ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób obdarowanych, jak również na ustalenie łącznej wartości publikacji przekazanych jednej osobie.Szacunkowo, egzemplarze nieodpłatne, ten sam odbiorca wymieniony w literze C i F otrzymuje raz do roku natomiast odbiorca wymieniony w punkcie E otrzymuje od 1 do 4 razy do roku.6. Na pytanie tut. organu Czy odbiorcy towarów wymienionych we wniosku zobowiązani są w związku z otrzymaniem nieodpłatnym towarów do wykonania jakichś czynności na rzecz Wnioskodawcy, jeśli tak to jakich... Wnioskodawca odpowiedział, że nie.7. Działy merytoryczne, wewnętrzna biblioteka oraz archiwum zakładowe funkcjonują w wewnętrznej strukturze organizacyjnej Muzeum. Egzemplarze publikacji przekazywane jednostkom organizacyjnym Muzeum służą celom i zadaniom, jakie nakłada na Muzeum art. 2 Ustawy o muzeach z dnia 21 listopada 1996 r. oraz § 4 i § 5 Statutu Muzeum. Realizując powyższe cele Muzeum prowadzi zarówno działalność opodatkowaną (np. organizacja wystaw), jak i zwolnioną (np. działalność edukacyjna).8. Część nakładu folderów, broszur, plakatów, pocztówek (bez oznaczenia ISBN), który trafia do mieszkańców miasta ma na celu promocję danego wydawnictwa lub biletowanego wydarzenia kulturalnego. Wydawnictwa te należy uznać, zatem za materiały reklamowe i informacyjne. Ich dystrybucja ma zachęcać konsumenta do odwiedzenia prezentowanej w Muzeum wystawy lub nabycia publikacji książkowej, której wydawcą jest Muzeum. Publikacje te nie zaspokajają, zatem potrzeb konsumenckich a wręcz mają na celu ich wywołanie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00