Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2016, sygn. ILPP1/4512-1-377/16-2/JKu, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-377/16-2/JKu

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na cmentarze komunalne oraz momentu dokonania ww. odliczenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2016 r. (data wpływu 30 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na cmentarze komunalne (pytanie oznaczone we wniosku nr 1);
  • nieprawidłowe w zakresie momentu dokonania ww. odliczenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na cmentarze komunalne (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) oraz momentu dokonania ww. odliczenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina w trybie ustawy o gospodarce komunalnej powierzyła Sp. z o.o. w realizację zadania własnego w zakresie administrowania, utrzymania i prowadzenia cmentarzy komunalnych. Gmina posiada 100% udziałów w Spółce. Gmina i Spółka są podatnikami podatku VAT. Pomiędzy Gminą a Spółką zostało zawarte porozumienie na administrowanie cmentarzami komunalnymi, które określiło obowiązki Gminy zleceniodawcy i Spółki wykonawcy. Zgodnie z zapisami ww. umowy Spółka pobiera w imieniu i na rzecz Gminy opłaty cmentarne (opłaty za miejsce pod grób, opłaty za czynności administracyjne, opłaty za korzystanie z infrastruktury cmentarza). Pobrane opłaty stanowią w całości dochód Gminy, a Spółka zobowiązana jest do odprowadzenia po zakończeniu miesiąca pobranych opłat na rachunek Gminy. Spółka na podstawie stosownego upoważnienia wystawia faktury VAT w imieniu Gminy. Pobierane opłaty cmentarne są opodatkowane stawką 8%. Obrót z tytułu pobranych opłat cmentarnych ujmowany jest w rejestrach sprzedaży Gminy i to Gmina, a nie Spółka, rozlicza należny podatek VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00