Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2016, sygn. 1462-IPPP3.4512.861.2016.1.JŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP3.4512.861.2016.1.JŻ

w zakresie zastosowania stawki 0% przy sprzedaży drukarek 3D dla placówek oświatowych oraz zastosowania stawki 0% przy sprzedaży drukarek 3D wraz z driverem (oprogramowaniem) dla placówek oświatowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2016 r. (data wpływu 23 listopada 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie zastosowania stawki 0% dla sprzedaży drukarek 3D dla placówek oświatowych,
  • nieprawidłowe w zakresie zastosowania stawki 0% dla sprzedaży drivera (oprogramowania) przy sprzedaży drukarek 3D dla placówek oświatowych.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% przy sprzedaży drukarek 3D dla placówek oświatowych oraz zastosowania stawki 0% przy sprzedaży drukarek 3D wraz z driverem (oprogramowaniem) dla placówek oświatowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, który w swojej ofercie handlowej ma m.in. drukarki 3D, zamierza skierować swoją ofertę wyżej wskazanych produktów bezpośrednio dla placówek oświatowych. Odbiorcą końcowym oferowanych przez Wnioskodawcę drukarek 3D będą szkoły i uczelnie. Drukarki 3D będące w ofercie Spółki są urządzeniami różnych producentów. Pozwalają one na drukowanie przestrzenne (ang. 3D printing), tj. wytwarzanie trójwymiarowych, fizycznych obiektów na podstawie komputerowego modelu. Urządzenia te są urządzeniami stacjonarnymi, posiadającymi własny zasilacz, własny procesor i są sterowane programem sterującym, tj. driverem dedykowanym do każdego z tych urządzeń osobno. Potrafią drukować w formie przestrzennej zarówno tekst jak i rysunki przygotowane uprzednio na komputerze.

Projekt do druku przygotowywany jest w programie graficznym do tworzenia modeli konstrukcyjnych klasy CAD. Pliki muszą być wyeksportowane do pliku STL, który stanowi standard w druku 3D, tak jak plik PDF jest standardem w dokumentach czy pliki JPG / PNG / TIFF są standardami wśród plików graficznych. Zatem tworzony jest model np. w AutoCAD, który jest eksportowany do formatu STL, a następnie dostarczany do drukarki 3D. Drukarki 3D drukują ten projekt, używając takich materiałów jak plastik, ceramika czy metal. Drukowanie obiektu polega na tworzeniu i nakładaniu warstwy materiału o określonej grubości, a gdy warstwa zostanie ukończona (wydrukowana), nakładaniu kolejnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00