Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.01.2017, sygn. 0461-ITPP3.4512.707.2016.2.JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP3.4512.707.2016.2.JC

Obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych rabatów pośrednich i terminu tego obniżenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2016 r. (data wpływu 2 listopad 2016 r.), uzupełnionym w dniu 5 stycznia 2017 r. (data wpływu 13 stycznia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych rabatów pośrednich i terminu tego obniżenia jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 13 stycznia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych rabatów pośrednich i terminu tego obniżenia.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest producentem wyrobów kosmetycznych i farmaceutycznych. Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej między innymi dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów do partnerów handlowych (dalej: Dystrybutorzy), z którymi Spółka zawarła umowy o współpracy handlowej. Dodatkowo Spółka zorganizowała w Republice Czeskiej oraz na Słowacji system dystrybucji franchisingowej (zwany dalej Systemem). Sprzedaż produktów do sklepów należących do Systemu realizowana jest przez Dystrybutorów. Spółka zawarła z podmiotami prowadzącymi sklepy należące do Systemu (zwanymi dalej Podmiotami) umowę, na mocy której przyznała im tzw. rabat retro, który udzielany jest na zasadach rabatu pośredniego z uwagi na to, że Spółka nie sprzedaje produktów bezpośrednio do Podmiotów, ale sprzedaż dokonywana jest przez Dystrybutorów. Spółka zawarła umowę następującej treści, cyt.: ust. 3 W okresie pierwszych 12 [dwunastu] miesięcy począwszy od dnia otworzenia pierwszego Sklepu, Przedsiębiorcy będzie przysługiwał na każdy Sklep rabat retro w wysokości 15 % [piętnastu procent] udzielony od cen zakupu od Dystrybutora (z uwzględnieniem stałego rabatu na fakturze), o których mowa w ust. 1 powyżej, ust. 4. Po zakończeniu okresu, o którym mowa ust. 3 powyżej, przez okres kolejnych 24 miesięcy Przedsiębiorcy będzie przysługiwał na każdy Sklep stały rabat retro w wysokości 10 % [dziesięciu procent] udzielony od cen zakupu od Dystrybutora (z uwzględnieniem stałego rabatu na fakturze), o których mowa w ust. 1 powyżej. ust. 5. Rabat, o którym mowa w ust. 3 i 4 powyżej zostanie udzielony Przedsiębiorcy przez Spółkę jako rabat pośredni. Rabat rozliczany będzie kwartalnie. Podstawą udzielenia rabatu będą zestawienia sprzedaży produktów Spółki w Sklepach, o których mowa w ust. 2 powyżej. Przedsiębiorca wystawi w terminie 14 dni od zakończenia każdego kwartału notę rabatową z tytułu rabatu liczonego od wartości zakupów netto, pomniejszonych o zafakturowane zwroty towarów, w wysokości, o której mowa w ust. 3 i 4 powyżej. Spółka zobowiązuje się zapłacić przedmiotową notę rabatową w terminie 14 dni od jej otrzymania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00