Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2017, sygn. 0111-KDIB1-1.4011.84.2017.1.BS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przychodu w działalności gospodarczej opartej o model logistycznej sprzedaży przez Internet tzw. Dropshipping.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 9 czerwca 2017 r. (data wpływu 14 czerwca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przychodu w działalności gospodarczej opartej o model logistycznej sprzedaży przez Internet tzw. dropshipping jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2017 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przychodu w działalności gospodarczej opartej o model logistycznej sprzedaży przez Internet tzw. dropshipping.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni (dalej Firma) działająca jako osoba fizyczna, prowadzi działalność gospodarczą opartą o model logistycznej sprzedaży przez Internet, tzw. dropshipping. W prowadzonym modelu sprzedaży Wnioskodawczyni, prezentuje produkty producentów/ dystrybutorów na platformie sprzedażowej, a następnie pośredniczy pomiędzy producentem/ dystrybutorem, a klientem finalnym dokonującym zakupu. Poza złożeniem zamówienia Wnioskodawczyni przyjmuje zlecenie od klienta finalnego, na pośrednictwo w zakupie towaru, oraz działa na jego rzecz. Przychodem Firmy jest prowizja obliczana, jako różnica między kwotą zapłaconą producentowi/dystrybutorowi, a ceną zaprezentowaną przez pośrednika klientowi. Towar jest wysyłany bezpośrednio klientowi finalnemu przez producenta/dystrybutora, a Wnioskodawczyni nie wchodzi w jego posiadanie jak właściciel na żadnym etapie transakcji. Wnioskodawczyni dokonuje nabycia towarów na rzecz klienta za pośrednictwem m.in. serwisu internetowego, a następnie dostawa odbywa się bezpośrednio na adres wskazany przez klienta. Klientami Wnioskodawczyni są wyłącznie osoby fizyczne, które dokonując transakcji akceptują również regulamin sprzedaży Wnioskodawczyni. Regulamin ten jest zamieszczony na platformie zakupowej, za pośrednictwem której dokonywana jest transakcja oraz jest dostępny w każdym momencie dla klienta. W regulaminie w sposób jasny zostało określone, że klient nabywa usługę pośrednictwa handlowego w zawarciu umowy sprzedaży pomiędzy dostawcą a klientem. Wnioskodawczyni nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawczyni na życzenie klienta wystawia rachunek za dokonaną usługę, a z uwagi na przyjmowanie płatności za pośrednictwem konta bankowego nie wystawia klientowi paragonu potwierdzającego sprzedaż. W zakresie prowadzonej działalności, zdarza się również że Firma pośredniczy w odsprzedaży towaru za pośrednictwem platformy sprzedażowej, pomiędzy wcześniejszym klientem finalnym (który z uwagi na niezadowolenie z zakupionego towaru od dostawcy nie chce dokonywać jego zwrotu, a chce go odsprzedać) a kolejnym klientem. Towarem odsprzedawanym jest produkt, przy zakupie którego pośredniczyła Firma, jak również nie staje się właścicielem tego produktu na żadnym etapie transakcji.

Istotne elementy opisu stanu faktycznego zawarto również w stanowisku Wnioskodawczyni w sprawie, gdzie wskazano, że Wnioskodawczyni nie nabywa we własnym imieniu towarów, nie jest ich importerem, w żadnym momencie transakcji nie nabywa prawa do ich władaniem jak właściciel jak również nie uzyskuje faktury potwierdzającej to nabycie. Zadaniem Podatnika jest zbieranie i przesyłanie zamówień do dostawcy oraz inkasowanie wpływów pieniężnych w postaci przelewów bankowych na jego rachunek bankowy lub płatności za pomocą systemu PayU. Zakupiony towar nigdy nie trafia do pośrednika handlowego, lecz zawsze bezpośrednio do klienta. Klient najpierw przelewa pieniądze na konto bankowe Firmy, a następnie są one przekazywane do dostawcy, który znajduje się poza terytorium Unii Europejskiej, jak również na terenie Unii Europejskiej. Firma nie jest właścicielem towaru sprzedawanego klientowi, nie uzyskuje faktury VAT oraz rachunku potwierdzającego zakup, nie jest również importerem, ponieważ pośredniczy tylko w płatnościach i zamówieniach, nie sprowadza towaru na własny rachunek, ani w niczyim imieniu. Nabywana przez klienta usługa dotyczy pośrednictwa w dokonaniu zakupu od zagranicznego dostawcy, mającego siedzibę w Azji. Jedynym potwierdzeniem zakupionego towaru u dostawcy jest potwierdzenie przelewu bankowego oraz zestawienie zamówień w serwisie internetowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00