Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2017, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.256.2017.2.RG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.256.2017.2.RG

ustalenie, czy czynności wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach porozumienia międzygminnego stanowią świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz czy wkład finansowy wnoszony przez gminy będzie stanowił odpłatność za świadczenie tych usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2017 r. (data wpływu 23 maja 2017 r.), uzupełniony pismem z dnia 27 czerwca 2017 r. (data wpływu 29 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy czynności wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach porozumienia międzygminnego stanowią świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz czy wkład finansowy wnoszony przez gminy będzie stanowił odpłatność za świadczenie tych usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy czynności wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach porozumienia międzygminnego stanowią świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz czy wkład finansowy wnoszony przez gminy będzie stanowił odpłatność za świadczenie tych usług.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 27 czerwca 2017 r. (data wpływu 29 czerwca 2017 r. w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Gmina w porozumieniu z trzema innymi okolicznymi gminami (jednostkami samorządu terytorialnego) utworzyła na swoim terenie Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, którego zadaniem jest odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców gmin (uczestników porozumienia) w okresach między zbiórkami odpadów prowadzoną przez firmę obsługującą mieszkańców tych gmin. Za przyjęcie odpadów do punktu PSZOK mieszkańcy nie wnoszą opłat - nie są wystawiane przez Gminę faktury za przyjęcie odpadów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00