Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.08.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.317.2017.2.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.317.2017.2.DM

Czy za przechowywanie dowodu rzeczowego dla prokuratury Wnioskodawca powinien wystawić fakturę VAT, czy powinien to być rachunek bez VAT?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2017 r. (data wpływu 2 czerwca 2017 r.), uzupełnionym w dniu 11 lipca 2017 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania czynności świadczonych na zlecenie organu władzy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony w dniu 11 lipca 2017 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania czynności świadczonych na zlecenie organu władzy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Jest płatnikiem podatku VAT. Profilem działalności jest handel detaliczny i doradztwo biznesowe.

W lipcu 2016 r. Wnioskodawca zakupił 25 sztuk bydła opasowego do dalszego odchowu i następnie sprzedaży. Wnioskodawca powiadomił o tym fakcie Naczelnika Urzędu Skarbowego i zawiadomił o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów w związku z rozpoczęciem prowadzenia działów specjalnych produkcji rolnej.

W listopadzie 2016 r. okazało się, że toczy się postępowanie w sprawie zbycia składników majątku wobec osoby, od której Wnioskodawca odkupił 25 sztuk bydła. W wyniku tego postępowania, Prokuratura Rejonowa postanowiła zlecić Komendzie Miejskiej dobrowolne wydanie rzeczy (25 sztuk bydła) mogących stanowić dowód w sprawie, a następnym dokumentem przekazać rzeczy na przechowywanie, tj. 25 sztuk bydła. Mijały miesiące, Wnioskodawca ponosił koszty związane z utrzymywaniem stada, a nie mógł zbyć części bydła, które już dorosło i było gotowe do sprzedaży, dlatego w miesiącach luty, marzec, kwiecień zaczął cyklicznie upominać się o zwolnienie z tego obowiązku lub sprzedaż bydła, a kwota uzyskana w ten sposób miała trafić na konto sum depozytowych Sądu Rejonowego. W dniu 18 kwietnia 2017 r. nastąpiła sprzedaż bydła przez komornika z mocy postanowienia prokuratora. Komornik sprzedał bydło w imieniu Wnioskodawcy, odprowadził kwotę podatku VAT do US, resztę przekazał na konto sum depozytowych Sądu Rejonowego. Prokurator poinformował Wnioskodawcę, że powinien wystawić rachunek za przechowywanie dowodu rzeczowego. Wnioskodawca wykonał kalkulację utrzymania stada w stawce dobowej jako załącznik i chciał wystawić fakturę VAT. Stanowisko prokuratury jest takie, że Wnioskodawca nie może wystawić dla nich faktury za przechowywanie dowodu rzeczowego tylko zwykły imienny rachunek za przechowywanie dowodu rzeczowego z wyszczególnieniem ilości dni i stawki dobowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00