Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2018, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.147.2018.1.JK2, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.147.2018.1.JK2

Opodatkowanie emerytury otrzymywanej z Polski przez rezydentkę Finlandii.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2018 r. (data wpływu 21 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury otrzymywanej z Polski jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w opodatkowania emerytury otrzymywanej z Polski.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Od 1 stycznia 2017 r. Wnioskodawczyni otrzymuje z ZUS emeryturę na podstawie przepisów o ubezpieczeniach społecznych. ZUS od tego świadczenia pobiera zaliczkę na podatek dochodowy i odprowadza do urzędu skarbowego. Miejscem stałego pobytu jak i centrum życiowym jest Finlandia. Wnioskodawczyni nie mieszka i nie przebywa w Polsce. RP i Finlandię łączy Konwencja o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Art. 17 ust. 2 tej Konwencji zakłada dowolność miejsca opodatkowania świadczenia (mogą być opodatkowane), natomiast art. 17 ust. 1 wskazuje wyraźnie, że podatek winien być odprowadzany w państwie zamieszkania świadczeniobiorcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00