Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.238.2018.1.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.238.2018.1.WR

Brak prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 września 2018 r. (data wpływu 9 października 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych przeznaczonych do celów opałowych jest:

  • nieprawidłowe w zakresie węgla zużywanego na potrzeby wytworzenia ciepła sprzedawanego następnie lokalom mieszkalnym znajdującym się w domach jednorodzinnych, wspólnotom mieszkaniowym, podmiotowi systemu oświaty oraz jednostce organizacyjnej pomocy społecznej;
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką komunalną prowadzącą działalność w zakresie m.in. odbioru odpadów, dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Wnioskodawca wykonuje także inne zadania własne Gminy m.in. w zakresie dostawy energii cieplnej dla części gminy. W związku z powyższym, eksploatuje należącą do Gminy kotłownię węglową wraz z infrastrukturą zapewniającą dostawę ciepła do lokali mieszkalnych w budynkach jednorodzinnych i wielorodzinnych, do domu pomocy społecznej, szkoły i świetlicy oraz lokali użytkowych takich jak: biuro, bar, lokal handlowy. Dostawa ciepła do budynków wielorodzinnych odbywa się na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej, z którą wnioskodawca ma zawartą umowę. Dostawa odbiorcom w domach jednorodzinnych odbywa się na podstawie indywidualnych umów. Dostawa ciepła do lokali użytkowych także odbywa się na podstawie indywidualnie zawartych umów. Kotłownia nie spełnia warunków do uznania jej za zakład energochłonny w rozumieniu art. 31a ust 7 ustawy o podatku akcyzowym. Odbiorcy ciepła nie posiadają własnych kotłowni (tzn. w celu ogrzania muszą kupić ciepło, gdyż nie mają infrastruktury umożliwiającej samodzielne ogrzewanie, np. piec na gaz czy węgiel).

Wnioskodawca zużywa zakupiony węgiel do celów opałowych. Jest finalnym odbiorcą węgla w kraju. Dostarcza ciepło do wskazanych odbiorców dla potrzeb centralnego ogrzewania. Wnioskodawca ustala opłaty z tytułu ogrzewania lokali. Rozliczenie zużycia energii cieplnej u każdego odbiorcy następuję poprzez rejestrację za pomocą indywidualnych liczników ciepła. Z tytułu produkcji i dostawy ciepła Wnioskodawca prowadzi odrębną ewidencję księgową dla kotłowni. Daje ona możliwość ustalenia kosztów według rodzajów, to jest zużycia węgla, energii elektrycznej, wynagrodzeń pracowników wraz z narzutami oraz kosztów ogólnych i kosztów finansowo-operacyjnych. Ponadto prowadzona ewidencja księgowa zapewnia rozliczenie kosztów ciepła i ustalenia stawki opłat zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy prawo energetyczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00