Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.815.2018.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.815.2018.1.AP

Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług na zasadzie odwrotnego obciążenia usług montażu instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła oraz opodatkowanie podatkiem od towarów i usług (tj. wliczenia do podstawy opodatkowania) dotacji przekazanych przez Lidera projektu dla Gminy do instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2018 r. (data wpływu 6 grudnia 2018 r.), uzupełnionym w dniu 24 stycznia 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania podatkiem od towarów i usług na zasadzie odwrotnego obciążenia usług montażu instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła jest prawidłowe,
  • opodatkowania podatkiem od towarów i usług (tj. wliczenia do podstawy opodatkowania) dotacji przekazanych przez Lidera projektu dla Gminy do instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 24 stycznia 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług na zasadzie odwrotnego obciążenia usług montażu instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła oraz opodatkowania podatkiem od towarów i usług dotacji przekazanych przez Lidera projektu dla Gminy do instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina P. zawarła ze Stowarzyszeniem X - Liderem projektu i z 34 Gminami - partnerami projektu (tj. Gmina S., Gmina L., Gmina Ż., Gmina T., Gmina W., Gmina W., Gmina Z., Gmina R., Gmina Sz., Gmina Rg., Gmina C., Gmina Tc., Gmina G., Gmina N., Gmina W., Gmina M., Gmina Gd., Gmina B., Gmina K., Gmina J., Gmina R Z., Gmina Gł., Gmina B., Gmina Kl., Gmina Kr., Gmina Ol., Gmina W., Gmina Tr., Gmina C., Gmina Mi., Gmina S., Gmina Rc., Gmina Kz., Gmina Ks.) umowę partnerstwa na realizację projektu pn. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś 4 Regionalna Polityka energetyczna w ramach działania 4.1 Zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii, Poddziałanie 4.1.1.Rozwój Infrastruktury produkcji energii ze źródeł odnawialnych.

Uchwałą nr z dnia Zarząd Województwa wybrał do dofinansowania ww. projekt konkursowy. Umowa o dofinansowanie realizacji projektu pomiędzy Zarządem Województwa a X., tj. Liderem projektu została podpisana w październiku 2018 r. Gmina P. i każda z gmin partnerskich będzie realizowała projekt na terenie swojej gminy a Lider (X) występuje w roli beneficjenta (wnioskodawcy) wobec Instytucji Zarządzającej, w tym m.in. podpisał umowę o dofinansowanie, będzie monitorował realizację projektu, składał wniosek o płatność i otrzyma dofinansowanie, które następnie przekaże Partnerom w części jego dotyczącej i w wysokości określonej w harmonogramie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00