Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2019, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.267.2019.1.APO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.267.2019.1.APO

Spółka wnioskuje o potwierdzenie prawidłowości wskazanej metody weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie stosownej decyzji o wsparciu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 czerwca 2019 r. (data wpływu tego samego dnia), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia prawidłowości wskazanej metody weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie stosownej decyzji o wsparciu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia prawidłowości wskazanej metody weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie stosownej decyzji o wsparciu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również: Spółka) jest producentem szerokiego asortymentu wyrobów, przeznaczonego głównie dla motoryzacji (m.in. kosmetyki samochodowe, płyny eksploatacyjne). Wnioskodawca jest przedsiębiorcą o w całości polskim kapitale. W dniu 25 lutego 2019 r. Wnioskodawca uzyskał decyzję o wsparciu (dalej: Decyzja), o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2018 r., poz. 1162, z późn. zm., dalej: Ustawa o WNI). Decyzja została wydana w związku z realizacją inwestycji polegającej na rozbudowie mocy produkcyjnych istniejącego zakładu. W konsekwencji, w ramach całości zakładu Spółki ponoszone są/ponoszone będą nakłady inwestycyjne ukierunkowane na zwiększenie całościowej zdolności produkcyjnej zakładu. Decyzja określa m.in. objęty nią zakres działalności gospodarczej Wnioskodawcy sklasyfikowany według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej: PKWiU), a także nieruchomości, na których ma zostać zrealizowana nowa inwestycja i na których generowany może być dochód podlegający zwolnieniu. Zakres działalności gospodarczej Spółki objęty Decyzją, zgodnie z PKWiU: 19.20 - Brykiety, brykietki i podobne paliwa stałe wytwarzane z węgla i torfu oraz produkty rafinacji ropy naftowej, 20.12 - Barwniki i pigmenty, 20.13 - Pozostałe podstawowe chemikalia nieorganiczne, 20.14 - Pozostałe podstawowe chemikalia organiczne, 20.15.31 - Mocznik, 20.16 - Tworzywa sztuczne w formach podstawowych, 20.30 - Farby, lakiery i podobne środki pokrywające, farba drukarska, gotowe sykatywy i masy uszczelniające, 20.41 - Mydło i detergenty, środki piorące, czyszczące i polerujące, 20.42 - Preparaty kosmetyczne i toaletowe, 20.52 - Kleje, 20.59 - Pozostałe wyroby chemiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane, 22.22 - Opakowania z tworzyw sztucznych, 22.29 - Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych, 23.99 - Pozostałe wyroby z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowane, 25.99 - Pozostałe gotowe wyroby metalowe, gdzie indziej niesklasyfikowane, 28.29 - Pozostałe maszyny ogólnego przeznaczenia, gdzie indziej niesklasyfikowane, 38.11.5 - Odpady, inne niż niebezpieczne, nadające się do recyklingu, 52.10 - Magazynowanie i przechowywanie towarów, 52.29 - Pozostałe usługi wspomagające transport, 62.0 - Usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane, 71.12 - Usługi w zakresie inżynierii i związane z nimi doradztwo techniczne, 71.20 - Usługi w zakresie badań i analiz technicznych, 72.19 - Usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych, 74.10 - Usługi w zakresie specjalistycznego projektowania. Zgodnie z warunkami wskazanymi w Decyzji, nowa inwestycja zostanie zrealizowana na nieruchomości składającej się z działek położonych w gminie wiejskiej X, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgi wieczyste, o łącznej powierzchni 7,0496 ha. Rok podatkowy Wnioskodawcy jest zgodny z rokiem kalendarzowym. Spółka jest tzw. średnim przedsiębiorcą w rozumieniu prawa pomocy publicznej. Tym samym - z uwagi na lokalizację inwestycji - przysługuje jej intensywność pomocy na poziomie 35%. Obecnie, Spółka korzysta z możliwości wpłacania zaliczek miesięcznych na podatek CIT w uproszczonej formie na podstawie art. 25 ust. 6 w zw. z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865, z późn. zm., dalej: Ustawa o CIT). Spółka nie wnioskowała o ograniczenie wartości zaliczek wpłacanych w ciągu 2019 roku. Pytanie wskazane w treści wniosku dotyczy zasad korzystania ze zwolnienia względem działalności mogącej korzystać ze zwolnienia na podstawie posiadanej Decyzji (dalej: Działalność Zwolniona). Spółka jest świadoma, że omawiane zwolnienie na podstawie decyzji o wsparciu nie ma charakteru podmiotowego i w dalszym ciągu część jej działalności nie będzie korzystać z omawianego zwolnienia (np. działalność stricte handlowa; dalej: Działalność Poza Zwolnieniem) - kwestia niniejsza nie jest przedmiotem niniejszego wniosku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00