Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.10.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.436.2020.1.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.436.2020.1.JF

Obniżenie podstawy opodatkowania dla kwoty podatku należnego o kwotę wynikającą z faktury korygującej oraz terminu tego obniżenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2020 r. (data wpływu 17 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania dla kwoty podatku należnego o kwotę wynikającą z faktury korygującej oraz terminu tego obniżenia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lipca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania dla kwoty podatku należnego o kwotę wynikającą z faktury korygującej oraz terminu tego obniżenia.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy A. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest sprzedaż produktów do pielęgnacji ciała i suplementów diety.

Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Spółka dokonuje sprzedaży wysyłkowej ww. produktów zarówno na rzecz klientów będących podatnikami VAT, jak i klientów indywidualnych, niebędących podatnikami VAT (konsumentów). Zamówienia są składane przez klientów online przez sklep internetowy (webshop). W celu złożenia zamówienia klienci rejestrują swoje dane przez sklep internetowy, rejestrując m.in. właściwy adres email. Dane klientów są gromadzone przez Spółkę w systemie SAP

Zgodnie z przyjętym przez Spółkę modelem sprzedaży, nabywca produktów Spółki (klient) może dokonać zwrotu tych produktów w ciągu roku od daty nabycia. W efekcie dokonywanego zwrotu towarów, klient może uzyskać zwrot całości lub odpowiedniej części zapłaty (brutto) uprzednio dokonanej z tytułu nabycia tych towarów.

W celu dokonania zwrotu nabytych towarów, klient kontaktuje się z działem obsługi klienta (Customer Service) działającym na rzecz Spółki. Klient podaje przedstawicielowi działu obsługi klienta swój numer zamówienia. Na podstawie tego numeru następuje identyfikacja nabytego produktu i innych danych dotyczących zakupu, np. daty nabycia, klienta, ceny zakupu itp. Po dokonaniu weryfikacji ww. danych klient zostaje poinformowany:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00