Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 92
Wersja aktualna od 2016-10-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 92
Wersja aktualna od 2016-10-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 38
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2526/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 21 września 2016 r. na samolocie Boeing 737-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T8 – Osprzęt i urządzenia radiowe (awionika)”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Po wypchnięciu samolotu ze stanowiska postojowego o godz. 11:24 LMT, w trakcie wykonywania procedury BEFORE TAXI, na panelu instalacji elektrycznej zaświeciła się lampka sygnalizacyjna ELEC. Załoga wykonała odpowiednią listę kontrolną; usterka nie ustąpiła. Kapitan zgłosił usterkę, po czym wkołował ponownie na stanowisko postojowe nr 14, dokonał odpowiedniego wpisu do dokumentacji samolotu oraz poinformował dział MCC. Wezwany personel techniczny wykonał test układu, który wykazał niesprawność STATIC INVERTER. Dokonano wymiany niesprawnego urządzenia, po czym samolot został przywrócony do eksploatacji. Usuwanie usterki okazało się na tyle pracochłonne, że o godz. 11:55 zadecydowano o deboardingu pasażerów, dla których podstawiono inny samolot.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niesprawność urządzenia STATIC INVERTER.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00