Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 93
Wersja aktualna od 2016-10-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 93
Wersja aktualna od 2016-10-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 39
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2475/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 września 2016 r. na paralotni ALPHA 4.25 (Advance), klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H2 – Brak kwalifikacji”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Uczestnicy: uczeń-pilot paralotniowy, mężczyzna. W trakcie szkolenia do I etapu, wykonał 17 lotów.

Przebieg zdarzenia: Uczeń-pilot wykonywał start do 18 lotu, był to jego drugi start tego dnia. Po wyniesieniu skrzydła, w trakcie rozpędzania pilot podniósł głowę w celu kontroli skrzydła, jednocześnie zwolnił bieg. W skutek tego nastąpiło podwinięcie czołowe skrzydła. Uczeń przewrócił się do przodu i uderzył w stok góry. W wyniku uderzenia uczeń doznał złamania obojczyka i skręcenia kostki.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Błąd techniki startu, polegający na zmniejszeniu prędkości biegu podczas rozpędzania, co doprowadziło do wyprzedzenia ucznia przez skrzydło i podwinięcia czołowego oraz niezamierzonego przerwania startu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

Organizator lotów omówił przebieg zdarzenia z uczestnikami lotów.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00