Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 431
Wersja aktualna od 2017-03-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 431
Wersja aktualna od 2017-03-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 413
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1690/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 sierpnia 2015 r. na samolocie Samolot Boeing 737-400, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik środowiskowy"
w grupie przyczynowej: "E3 – Ptaki, zwierzęta, inne obce obiekty (FOD)".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W trakcie lądowania z kierunkiem podejścia 25 DS lotniska EPKK załoga zauważyła stado ptaków w rejonie drogi startowej. Lądowanie przebiegło normalnie, lecz kapitan, podejrzewając możliwość zderzenia z ptakiem, po lądowaniu skontaktował się z MCC oraz dokonał wpisu w EDP-1. Przegląd samolotu wykazał uderzenie ptaka w silnik nr 2. Naruszone zostały trzy łopaty wentylatora (nr 31, 32, 33). Na podstawie AMM 72-31-02 samolot dopuszczono do lotu technicznego do bazy w EPKT celem naprawy uszkodzeń. Uszkodzone łopaty wymieniono i dokonano smarowania, przeprowadzono nowy mapping silnika. Z wynikiem pomyślnym wykonano test silnika po naprawie według AMM 71-00- 00-735-013-C00 i samolot dopuszczono do dalszej eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka na torze lotu samolotu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00