Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 442
Wersja aktualna od 2017-03-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 442
Wersja aktualna od 2017-03-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 424
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1517/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 sierpnia 2015 r., klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E4 – Służby lotniskowe”
oraz
„Czynnik organizacyjny”

w grupie przyczynowej: „O12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

O godz. 20.45 Kontroler TWR stwierdził brak świateł krawędzi dróg kołowania TWY B4, B5, C oraz G. W tym czasie operacje lotnicze nie odbywały się. Awarię zgłoszono Dyżurnemu Operacyjnemu Portu Lotniczego oraz Dyżurnemu Energetykowi. Wydano NOTAM Nr A3655/15 o niesprawności świateł krawędziowych. Późniejsze operacje kołowania odbywały się poprzez TWY A, B6 i J. Awarię usunięto o godz. 3.30, po czym NOTAM odwołano.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia było uszkodzenie podczas koszenia trawy kabla zasilającego obwód nr CCR17 (bypass) lamp krawędziowych drogi kołowania i poprowadzonego tymczasowo w terenie zielonym w trakcie wykonywanych prac budowlanych remontu dróg kołowania. Koszenie traw w godzinach wieczornych i nocnych było wykonywane z powodu aktywności ptaków podczas koszenia w ciągu dnia. Kabel nie był dostatecznie oznakowany.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00