Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 490
Wersja aktualna od 2017-08-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 490
Wersja aktualna od 2017-08-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 452
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 3 sierpnia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 0938/17

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z § 1 zarządzenia nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 20 maja 2017 r. na spadochronie Slihouette 170, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”
oraz „Czynnik środowiskowy” w grupie przyczynowej „E4 – Służby lotniskowe”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W dniu 20 maja 2017 roku skoczek spadochronowy wykonywała swój 1013 skok, a 2 w tym dniu. Od momentu oddzielenia się od samolotu na wysokości 4000 metrów AGL do przyziemienia skok odbywał się prawidłowo. W fazie dobiegu skoczek trafiła na świeże kretowisko i przewróciła się. Po udzieleniu pierwszej pomocy została przewieziona do szpitala, gdzie stwierdzono złamanie kości piszczelowej i kości strzałkowej nogi prawej.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Wypadek omówiono z obecnymi na starcie skoczkami, zalecając szczególną uwagę podczas lądowania na nierównym terenie lub w wysokiej trawie oraz przypomniano o trzymaniu nóg razem podczas lądowania.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Lądowanie na nierównym terenie (kretowisko).

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Michał Witkowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00