Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 lutego 2011 r., sygn. III SA/Wa 1331/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jarosław Trelka, Sędziowie Sędzia WSA Sylwester Golec, Sędzia WSA Jolanta Sokołowska (sprawozdawca), Protokolant ref. staż. Mateusz Wypych, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lutego 2011 r. sprawy ze skargi A. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] lutego 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz A. S.A. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 23 października 2009 r. A. Spółka Akcyjna z siedzibą w W. (dalej jako "Spółka" lub "Skarżąca") zwróciła się do Ministra Finansów o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług.

W przedstawionym stanie faktycznym Spółka wskazała, że w celu zastosowania stawki podatku od towarów i usług w wysokości 0 % dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (dalej jako: "WDT") podejmuje działania mające na celu skompletowanie dokumentacji, zgodnie z art. 42 ust. 3 i ust. 11 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm. dalej jako "ustawa VAT"), które pozwolą potwierdzić, że towary będące przedmiotem WDT zostały wywiezione z terytorium Polski i dostarczone na terytorium państwa członkowskiego, innego niż Polska, Na potrzeby powyższej dokumentacji, Spółka gromadzi następujące dokumenty: 1) kopie faktur VAT, 2) dokumenty specyfikacji załadunkowej towarów bądź kserokopie ww. dokumentów, 3) tzw. packing list, tj. z angielskiego dokument przewozowy, dla każdej poszczególnej faktury bądź kserokopie ww. dokumentów, 4) potwierdzenia przelewu, 5) korespondencję handlową z nabywcami w języku angielskim.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00