Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 sierpnia 2018 r., sygn. II SA/Ol 574/18

Administracyjne postępowanie; Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Beata Jezielska po rozpoznaniu w dniu 9 sierpnia 2018r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze sprzeciwu K. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy oddala sprzeciw. WSA/wyr.1 - sentencja wyroku

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" Wójt Gminy S., na podstawie art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1 i 4 oraz art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 1073 ze zm., dalej jako: u.p.z.p.) odmówił ustalenia na rzecz R.S. warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku na strzelnicę z towarzyszącymi usługami gier interaktywnych, sklepem z akcesoriami, zapleczem socjalno-bytowym i technicznym oraz innymi pomieszczeniami towarzyszącymi niezbędnymi dla funkcji podstawowych obiektu na działce nr "[...]" w obrębie geod. L., gm. S. W uzasadnieniu wskazano, iż przeprowadzona analiza warunków, zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, nie wykazała możliwości ustalenia warunków zabudowy, bowiem planowane zamierzenie inwestycyjne nie spełnia przesłanek określonych w art. 61 ust. 1 pkt 1 i 5 u.p.z.p. Podano, że w analizowanym obszarze stwierdzono brak zabudowy wnioskowanym przez inwestora budynkiem, tj. strzelnicy z towarzyszącymi usługami gier interaktywnych, sklepem z akcesoriami, zapleczem socjalno-biurowym i technicznym oraz innymi pomieszczeniami towarzyszącymi niezbędnymi dla funkcji podstawowych obiektu, co nie pozwala na ustalenie wymagań dla planowanej inwestycji. W ocenie organu strzelnica nie stanowi uzupełnienia funkcji określonej w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gminy S., a ponadto jej realizacja na wskazanym terenie nie da się pogodzić z dotychczasową zabudową działek sąsiednich. Podniesiono także, że w niniejszej sprawie mają zastosowanie przepisy rozporządzenia z dnia 4 października 2001r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać strzelnice garnizonowe oraz ich usytuowanie, a zgodnie z § 20, § 21 ust. 1 pkt 1 oraz § 22 ust. 1 pkt 1 i 3 powołanego rozporządzenia wyznacza się strefy ochronne w celu wykluczenia zagrożenia rażeniem pociskami osób i mienia znajdujących się poza obszarem strefy strzelań, w tym strefę niebezpieczną, w której nie mogą znajdować się m.in. obiekty i pomieszczenia przeznaczone na stały lub czasowy pobyt ludzi, drogi kołowe oraz obiekty służące do prowadzenia działalności gospodarczej lub hodowlanej. Tymczasem w odległości 150 m od ścian zewnętrznych wnioskowanego obiektu znajdują się budynki mieszkalne, budynki produkcyjne usługowe i gospodarcze dla rolnictwa oraz inne budynki niemieszkalne, a także droga krajowa nr 58.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00