Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 10 stycznia 2020 r., sygn. I SA/Wr 920/19

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Radom (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Marta Semiczek, Protokolant Sędzia WSA Kamila Paszowska-Wojnar, Specjalista Magdalena Dworszczak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 10 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi "A" sp. z o.o. z/s we W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług.: I. uchyla zaskarżoną interpretację w całości; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącej "A" sp. z o.o. z/s we W. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z [...] 2019 r., wydana na wniosek "A" Sp. z o.o. z/s we W., dotycząca podatku od towarów i usług.

We wniosku o wydanie ww. interpretacji skarżąca podała, że działa w branży hotelarskiej i prowadzi sieć hoteli na terenie całej Polski. Jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a jej działalność jest grupowana m.in. pod symbolem PKD 55.10Z - prowadzenie hoteli i restauracji. W działalności tej skarżąca stosuje overbooking, tj. planowaną rezerwację dla większej liczby gości niż może pomieścić hotel, zakładając, że część rezerwacji nie będzie zrealizowana. Z tej opcji strona korzysta przeważnie w okresie dużego obłożenia hotelu, celem jak najlepszego wykorzystania miejsc i ograniczenia strat, które powstają w związku z niezrealizowaniem części rezerwacji. Natomiast, gdy rezerwacje zostają wykorzystane w pełni, skarżąca - dla nadwyżki gości z "overbookingu" - nabywa we własnym imieniu usługi hotelowe i gastronomiczne u innych podmiotów. Tak nabyte usługi turystyczne opodatkowane są na zasadach innych niż określone w art. 119 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j.Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 ze zm., dalej ustawa o VAT). Usługi te dokumentowane będą fakturami VAT, wystawianymi na stronę, jako zamawiającego usługi dla swoich gości, lecz to nie skarżąca będzie ostatecznym konsumentem tych usług, ponieważ będą one refakturowane na rzecz gości. Opisana sytuacja również dotyczy usług gastronomicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00