Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [295 z 623]

Wyrok NSA z dnia 6 listopada 2023 r., sygn. II OSK 1360/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz Sędziowie: Sędzia NSA Tomasz Zbrojewski Sędzia del. WSA Jan Szuma (spr.) po rozpoznaniu w dniu 6 listopada 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. D. i B. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 17 lutego 2022 r., sygn. akt II SA/Go 745/21 w sprawie ze skargi M. D. i B. S. na uchwałę Rady Gminy [...] z dnia [...] września 2020 r., nr [...] w przedmiocie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Deszczno 1. oddala skargę kasacyjną, 2. odstępuje od zasądzenia kosztów postępowania kasacyjnego w całości.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 17 lutego 2022 r., sygn. akt II SA/Go 745/21 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim oddalił skargę M. D. i B. S. na uchwałę Rady Gminy [...] z dnia 28 września 2020 r., nr [...] w przedmiocie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy [...] (zwanej dalej także "uchwałą nr [...]" lub "zmianą studium").

W skardze kasacyjnej od powyższego wyroku skarżące – domagając się jego uchylenia i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gorzowie Wielkopolskim, a także zasądzenia na ich rzecz kosztów postępowania – zarzuciły naruszenie:

1. art. 10 ust. 1 pkt 1, 2, 7 i 8 w zw. z art. 1 ust. 2 pkt 1, 3, 5, 6, 7 i 9 i ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 293, zwanej dalej "u.p.z.p.") poprzez niewłaściwe odczytanie wynikających z tych przepisu norm prawnych, a w konsekwencji:

– niewłaściwe zastosowanie i przyjęcie, że uwzględnienie uwarunkowań wynikających na przykład z dotychczasowego zagospodarowania terenu, ochrony prawa własności, stanu prawnego oraz ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju może polegać na sytuacji, w której a priori przyjmuje się uprzywilejowanie inwestycji celu publicznego, w tym inwestycji liniowych, i zakłada się zwolnienie organu uchwałodawczego z konieczności wyważenia sporych interesów oraz rozważenia zasadności takiego, a nie innego przebiegu projektowanej inwestycji liniowej celu publicznego, a także z obowiązku zawarcia tego rodzaju rozważań w uzasadnieniu do uchwały,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00