Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [114 z 672]

Interpretacja indywidualna z dnia 30 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.25.2024.2.MS

Brak powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży wyrobów nieakcyzowych w postaci glikolu propylenowego oraz gliceryny.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Pana wniosek z 8 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży wyrobów nieakcyzowych w postaci glikolu propylenowego oraz gliceryny, wpłynął 8 lutego 2024 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego (ostatecznie sformułowany w odpowiedzi na wezwanie)

Prowadzi Pan działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiada Pan sklepy stacjonarne w ramach, których dokonuje, m.in. sprzedaży detalicznej płynów do papierosów elektronicznych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 35 ustawy o podatku akcyzowym (dalej „płyny do e-papierosów” lub „e-liquidy”) oraz wyrobów takich jak: - czysty glikol propylenowy (dalej: „glikol”) - czysta gliceryna (dalej: „gliceryna”), które nie zostały zmieszane z innymi substancjami, są sprzedawane jako samodzielne substancje.

W składzie nabywanego i odsprzedawanego przez Pana glikolu i gliceryny mogą zostać zidentyfikowane naturalnie występujące zanieczyszczenia powstałe w trakcie ich procesu produkcyjnego. Produkty te (glikol, gliceryna) sprzedawane są w różnych pojemnościach, od 10 ml do 1 litra. Ww. wyroby nabywa Pan od swoich kontrahentów, a następnie bez jakiejkolwiek ingerencji w ich skład bądź właściwości, odsprzedaje w prowadzonych przez siebie punktach sprzedaży detalicznej oraz w przyszłości planuje Pan ich sprzedaż w sprzedaży internetowej, gdzie może być oferowany asortyment analogiczny do tego oferowanego w sklepach stacjonarnych, z uwzględnieniem ograniczeń w sprzedaży części asortymentu wynikającego z przepisów prawa.

Podczas sprzedaży, może się zdarzyć, że w ramach jednej transakcji, klienci będą kupowali zarówno płyn do papierosów elektronicznych, jak i glikol oraz glicerynę, a w konsekwencji, mogą się one znajdować na jednym paragonie fiskalnym. Zakup glikolu i gliceryny nie jest zakupem wyrobu akcyzowego. Pana kontrahenci nie odprowadzają z tytułu produkcji glikolu i gliceryny podatku akcyzowego ani Pan nie odprowadza z tego tytułu podatku akcyzowego.

Objęte wnioskiem wyroby w postaci czystego glikolu propylenowego i czystej gliceryny nie są wyrobami akcyzowymi w rozumieniu Ustawy o podatku akcyzowym. Wobec powyższego od wyrobów tych na poprzednich etapach obrotu nie była zapłacona akcyza.

Dla objętych wnioskiem wyrobów - czystego glikolu propylenowego i czystej gliceryny - nie występował Pan (a co za tym idzie nie uzyskano) Wiążącej Informacji Akcyzowej (WIA), o której mowa w dziale IA ustawy o podatku akcyzowym, nie została wydana odmowa wydania WIA w odniesieniu do tych wyrobów ani nie toczy się w tej sprawie postępowanie o wydanie WIA.

Pytanie

Czy sprzedaż produktów w postaci glikolu propylenowego oraz gliceryny w warunkach wskazanych w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej rodzi obowiązek podatkowy w zakresie podatku akcyzowego?

Pana stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w odpowiedzi na wezwanie)

Pana zdaniem, sprzedaż glikolu propylenowego oraz gliceryny w warunkach wskazanych w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego (sprzedaż online) nie będzie traktowana jako sprzedaż płynu do papierosów elektronicznych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 35 u.p.a., czyli w konsekwencji nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Glikol propylenowy oraz gliceryna nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym jako płyn do papierosów elektronicznych, gdyż nie stanowią roztworów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 35 u.p.a. W rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 35 u.p.a. uznaje się roztwór przeznaczony do wykorzystania w papierosach elektronicznych, zarówno z nikotyną, jak i bez nikotyny, w tym bazę do tego roztworu zawierającą glikol lub glicerynę, przy czym roztwór uważa się za przeznaczony do wykorzystania w papierosach elektronicznych, gdy jest używany albo ze względu na jego skład i właściwości fizykochemiczne może być użyty w papierosach elektronicznych, bez względu na miejsce jego sprzedaży bądź oferowania na sprzedaż.

Z treści ww. przepisów wyraźnie wynika, że ustawodawca za wyrób objęty podatkiem akcyzowym uznaje tylko wyroby w postaci roztworu. Jako roztwór rozumieć należy „jednorodną mieszaninę co najmniej dwóch substancji chemicznych”. A contrario uznać należy, że pojedyncza substancja, niezmieszana (niepołączona) z inną substancją nie może stanowić roztworu w powszechnym rozumieniu tego słowa.

Wykładnia językowa definicji płynu do papierosów elektronicznych jest jasna i w jej świetle wystarczające do uznania na gruncie art. 2 ust. 1 pkt 35 u.p.a., że sama gliceryna i sam glikol nie są wyrobem akcyzowym i nie są roztworami na gruncie nauk chemicznych. Należy podkreślić, że również Ministerstwo Finansów wskazuje, że sam glikol lub gliceryna nie mogą zostać uznane za płyn do papierosów elektronicznych, o czym można przeczytać w komunikacie z 1 grudnia 2022 r.:

https://www.podatki.gov.pl/akcyza/wyjasnienia/zmiana-defmicjiplynu-do-epapierosow/.

Dodatkowo wydawane są obecnie interpretacje indywidualne potwierdzające, że samodzielnie sprzedawany glikol oraz gliceryna nie stanowią wyrobów akcyzowych: np. Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 29 marca 2023 r., sygn. 0111-KDIB3-3.4013.20.2023.1.MAZ; Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 czerwca 2023 r., sygn. 0111-KDIB3-3.4013.136.2023.2.MPU; Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 4 sierpnia 2023 r., sygn. 0111- KDIB3-3.4013.182.2023.2.JSU; Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 4 października 2023 r., sygn. 0111-KDIB3-3.4013.249.2023.3.MPU.

Czysty glikol propylenowy i czysta gliceryna roślinna, jako pojedyncze substancje, nie powinny podlegać opodatkowaniu akcyzowym, gdyż nie są wyrobami akcyzowymi w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.

Co więcej, z uwagi na to, iż substancje takie jak glikol i gliceryna znajdują szerokie zastosowanie w różnych branżach, w tym m.in. w branży kosmetycznej, farmaceutycznej i spożywczej, uznanie, iż jako substancje czyste (niezmieszane z innymi substancjami) spełniają cechy właściwe dla płynu do e-papierosów byłoby sprzeczne z opisanym wyżej celem ustawodawcy oraz prowadziłoby do nałożenia na przedsiębiorców reprezentujących wymienione branże nieuzasadnionych i niewspółmiernych do charakteru ich działalności obciążeń. Dodatkowo, z uwagi na powszechne występowanie wskazanych produktów w całej gospodarce, egzekwowanie wypełniania obowiązków akcyzowych przez wymienione branże byłoby w praktyce niemożliwe. W konsekwencji, mając na uwadze opis stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), należy stwierdzić, że nabycie oraz sprzedaż czystego glikolu lub czystej gliceryny nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, ściśle względem zadanego pytania i przedstawionego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, tj. w zakresie braku powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży wyrobów nieakcyzowych w postaci glikolu propylenowego oraz gliceryny, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1542, ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:

Ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Płyn do papierosów elektronicznych, bez względu na kod CN, został wymieniony w poz. 46 załącznika nr 1 do ustawy. Jednocześnie, wyrób ten nie został wskazany w załączniku nr 2 do ustawy.

W rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 34 ustawy:

Za papierosy elektroniczne rozumie się urządzenia jednorazowego albo wielokrotnego użytku służące do spożywania za pomocą ustnika pary powstającej z płynu do papierosów elektronicznych, wyposażone w szczególności w kartridże lub zbiorniki.

Natomiast zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 35 ustawy:

Płyn do papierosów elektronicznych to roztwór przeznaczony do wykorzystania w papierosach elektronicznych, zarówno z nikotyną, jak i bez nikotyny, w tym bazę do tego roztworu zawierającą glikol lub glicerynę, przy czym roztwór uważa się za przeznaczony do wykorzystania w papierosach elektronicznych, gdy jest używany albo ze względu na jego skład i właściwości fizykochemiczne może być użyty w papierosach elektronicznych, bez względu na miejsce jego sprzedaży bądź oferowania na sprzedaż.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

1) produkcja wyrobów akcyzowych;

2)  wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;

3)  import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem:

a) importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów,

b) importu wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego, w celu dopuszczenia ich do obrotu w rozumieniu przepisów prawa celnego i objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w miejscu importu znajdującym się w tym składzie podatkowym,

c) przypadków, gdy dług celny wygasł na podstawie art. 124 ust. 1 lit. e-g lub k unijnego kodeksu celnego; importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;

4) nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;

4a) nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, dokonywane do składu podatkowego w celu objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli wprowadzenie tych wyrobów do składu podatkowego nie nastąpiło;

5) wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;

6) wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

W myśl art. 8 ust. 2 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

1)  użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:

a)  było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub

b)  nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;

2)  dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;

3)  sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;

4)  nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy:

Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wynika, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje Pan, m.in. sprzedaży detalicznej płynów do papierosów elektronicznych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 35 ustawy o podatku akcyzowym oraz wyrobów takich jak czysty glikol propylenowy i czysta gliceryna, które nie zostały zmieszane z innymi substancjami, są sprzedawane jako samodzielne substancje.

W składzie nabywanego i odsprzedawanego przez Pana glikolu i gliceryny mogą zostać zidentyfikowane naturalnie występujące zanieczyszczenia powstałe w trakcie ich procesu produkcyjnego. Produkty te (glikol, gliceryna) sprzedaje Pan w różnych pojemnościach, od 10 ml do 1 litra. Ww. wyroby nabywa Pan od swoich kontrahentów, a następnie bez jakiejkolwiek ingerencji w ich skład bądź właściwości, odsprzedaje w prowadzonych przez siebie punktach sprzedaży detalicznej oraz w przyszłości planuje Pan ich sprzedaż w sprzedaży internetowej, gdzie może być oferowany asortyment analogiczny do tego oferowanego w sklepach stacjonarnych, z uwzględnieniem ograniczeń w sprzedaży części asortymentu wynikającego z przepisów prawa.

Ponadto z uzupełnionego opisu sprawy - z którym Organ jest związany - wynika jednoznacznie, że objęte wnioskiem wyroby w postaci czystego glikolu propylenowego i czystej gliceryny nie są wyrobami akcyzowymi w rozumieniu Ustawy o podatku akcyzowym. Od tych wyrobów na poprzednich etapach produkcji i obrotu nie była zapłacona akcyza. Nie występował Pan o wydanie Wiążącej Informacji Akcyzowej (WIA) dla przedmiotowych glikolu i gliceryny, nie została zatem wydana odmowa wydania WIA w odniesieniu do tych wyrobów ani nie toczy się w tej sprawie postępowanie o wydanie WIA.

W świetle przedstawionych okoliczności Pana wątpliwości dotyczą stwierdzenia czy sprzedaż tych wyrobów rodzi obowiązek podatkowy w zakresie podatku akcyzowego.

Zdaniem Organu skoro wskazał Pan jednoznacznie w uzupełnieniu opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, że objęty wnioskiem glikol propylenowy oraz gliceryna nie są wyrobami akcyzowymi w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, a Organ, w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej, jest związany opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, to stwierdzić należy, że w świetle przedstawionych przez Pana okoliczności, sprzedaż wyrobów nieakcyzowych w postaci glikolu i gliceryny nie będzie traktowana jako sprzedaż płynu do papierosów elektronicznych i w konsekwencji nie będzie powodowała powstania obowiązku podatkowego.

Pana stanowisko, ściśle w odpowiedzi na postawione pytanie w ramach przedstawionego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, należy zatem uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz przedstawionego zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Organ zastrzega, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie odnośnie przedstawionego we wniosku pytania Wnioskodawcy, w odniesieniu do opisanych wyrobów: glikolu propylenowego oraz gliceryny, które nie są wyrobami akcyzowymi. Przy czym, kwestia ta (stwierdzenie, że przedmiotowy glikol oraz gliceryna nie są wyrobami akcyzowymi) stanowiła element wyczerpującego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawionego jednoznacznie przez Pana - i nie podlegała ona ocenie w ramach wydawania interpretacji.

Organ nadmienia, że w trybie wydawania interpretacji indywidualnej opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawiony we wniosku jest wyłączną podstawą do wydania rozstrzygnięcia.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Odnosząc się do faktu, że na poparcie własnej argumentacji powołał się Pan na funkcjonujące w obrocie prawnym interpretacje indywidualne, Organ pragnie zauważyć, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i odnoszą się wyłącznie do okoliczności przedstawionych w inicjującej tę sprawę wniosku. Podkreślenia w tym miejscu bowiem wymaga, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podmiotów w wyniku rozstrzygnięć, dotyczących konkretnych stanów faktycznych/zdarzeń przyszłych osadzonych w określonym stanie prawnym. Interpretacje indywidualne nie mają mocy prawa powszechnie obowiązującego, co oznacza, że należy je traktować indywidualnie (por. prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 27 marca 2015 r., sygn. akt III SA/Łd 109/15).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383, ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634, ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00