Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [9 z 615]

Interpretacja indywidualna z dnia 20.01.2017, sygn. 1462-IPPP3.4512.859.2016.1.JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP3.4512.859.2016.1.JF

w zakresie uznania podziału marży jako korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643 za zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 listopada 2016 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 15 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania podziału marży jako korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 listopada 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania podziału marży jako korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

S. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność w zakresie obrotu towarami takimi jak: elektroniczne obwody drukowane, sprzęt telekomunikacyjny, oraz inne urządzenia elektroniczne i optyczne oraz ich części. W związku z powyższym Wnioskodawca jest zarejestrowany w Polsce, jako czynny podatnik VAT i składa deklaracje VAT-7 oraz informacje podsumowujące VAT-UE. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, współpracuje z podmiotami powiązanymi kapitałowo należącymi do grupy S. AG.

Zgodnie z polityką grupy, Spółka w zakresie obrotu towarowego stosuje model transakcji polegający na dokonywaniu wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów (dalej: WNT) od podmiotu powiązanego, jakim jest spółka z grupy a następnie sprzedaży zakupionych uprzednio towarów na terytorium Polski. Podmiotem dokonującym sprzedaży towarów w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (dalej: WDT) jest spółka S. AG (dalej: Dostawca) mająca swoją siedzibę w Szwajcarii oraz posiadająca przedstawicielstwa podatkowe we Francji oraz Belgii, ustanowione w celu dokonywania transakcji VAT tj. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Zadaniem podmiotów pełniących funkcję przedstawiciela podatkowego Dostawcy jest dokonywanie w swoim imieniu, lecz na rzecz S. AG czynności związanych z importem towarów z krajów trzecich i przyjmowanie ich do magazynów należących do Dostawcy zlokalizowanych we Francji lub Belgii, a następnie wysyłanie tych towarów w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do krajów zlokalizowanych na terenie UE m.in. do Wnioskodawcy. Jednocześnie sprzedawcą i podmiotem posiadającym prawo do rozporządzania towarami jak właściciel dokonującym sprzedaży w ramach WDT jest spółka S. AG posługująca się odpowiednio numerem VAT danego przedstawiciela podatkowego odpowiednio francuskiego lub belgijskiego.

Według przyjętego przez grupę kapitałową modelu biznesowego, wszystkie towary nabywane od Dostawcy przez Wnioskodawcę w ramach transakcji wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów są objęte wspólną polityką cenową ustaloną na podstawie porozumień dotyczących cen transferowych. Cena transakcyjna pomiędzy Dostawcą a Wnioskodawcą tzw. internal transfer price ustalana jest w oparciu o poziom kosztów poniesionych przez Dostawcę z tytułu nabycia towarów powiększonych o narzut (marżę) na pokrycie kosztów dodatkowych Dostawcy tj. kosztów marketingu, obsługi sprzedaży, logistyki czy kosztów prac rozwojowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00