Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Monitor Polski rok 2022 poz. 252
Wersja aktualna od 2024-02-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Monitor Polski rok 2022 poz. 252
Wersja aktualna od 2024-02-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 79
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 28 czerwca 2002 r.

w sprawie nadania statutu Rządowemu Centrum Legislacji

z dnia 28 czerwca 2002 r. (M.P. z 2002 r., Nr 27, poz. 448)

t.j. z dnia 19 stycznia 2015 r. (M.P. z 2015 r., poz. 48)

t.j. z dnia 19 listopada 2015 r. (M.P. z 2015 r., poz. 1097)

t.j. z dnia 24 marca 2017 r. (M.P. z 2017 r., poz. 282)

t.j. z dnia 13 października 2021 r. (M.P. z 2021 r., poz. 934)

t.j. z dnia 16 lutego 2022 r. (M.P. z 2022 r., poz. 252)

(ostatnia zmiana: M.P. z 2024 r., poz. 83)  

Na podstawie art. 14i ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535 i 2105) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Rządowemu Centrum Legislacji nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do zarządzenia nr 79 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 28 czerwca 2002 r.

STATUT RZĄDOWEGO CENTRUM LEGISLACJI [1]

§ 1. Rządowe Centrum Legislacji, zwane dalej „Centrum”, jest państwową jednostką organizacyjną, zapewniającą koordynację działalności legislacyjnej Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów i innych organów administracji rządowej.

§ 2. 1. Centrum kieruje Prezes Centrum przy pomocy wiceprezesów Centrum oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-7.

1a. Funkcjonowanie i warunki działania Centrum zapewnia dyrektor generalny, który kieruje komórką organizacyjną, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 8.

2. Prezes Centrum ustala zakres czynności osób wymienionych w ust. 1 i 1a.

3. Prezes Centrum może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1 i 1a, a także innych pracowników Centrum, do prowadzenia spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie.

§ 3. Prezes Centrum może tworzyć komisje, rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, nazwę, skład osobowy, zakres zadań i tryb działania, w tym sposób finansowania ich działalności.

§ 4. 1. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Departament Prawa Administracyjnego;

2) Departament Prawa Gospodarczego i Finansowego;

3) Departament Prawa Społecznego;

4) Departament Prawa Środowiska i Infrastruktury;

5) Departament Prawny i Kształcenia;

6) Departament Dzienników Urzędowych i Tekstów Jednolitych;

7) Departament Informatyzacji i Systemów Informacji o Prawie;

8) Biuro Dyrektora Generalnego.

2. W skład Centrum wchodzą także utworzone przez Prezesa Centrum samodzielne wydziały oraz wielo- i jednoosobowe stanowiska pracy.

§ 5. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4, oraz tryb pracy Centrum określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa Centrum.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 8 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Rządowemu Centrum Legislacji (M.P. poz. 83). Zmiana weszła w życie 1 lutego 2024 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00