history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-08-12 do 2017-09-02

1. Agencja rozpatruje wniosek w terminie 60 dni od dnia jego złożenia.

2. [19] W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku Agencja zwraca się do wnioskodawcy o ich usunięcie w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania na piśmie, a w przypadku usług rozwojowych w terminie 14 dni od dnia wysłania wezwania za pośrednictwem systemu informatycznego. W przypadku wezwania wnioskodawcy przez Agencję do usunięcia uchybień formalnych wniosku, bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia złożenia przez wnioskodawcę poprawionego wniosku.

3. Wnioski poprawne formalnie Agencja ocenia pod względem spełniania wymagań. Ocenę tę przeprowadza się odrębnie dla każdego rodzaju usług KSU objętego wnioskiem.

3a. [20] Uznaje się, że podmiot świadczący usługi rozwojowe, ubiegający się o rejestrację w KSU w zakresie tych usług, spełnia wymagania niezbędne do rejestracji, jeżeli:

1) spełnia warunki, o których mowa w § 4 ust. 3, § 5 ust. 1, § 6 ust. 6 i § 8, oraz

2) spełnia warunki, o których mowa w § 7 ust. 3, lub posiada uprawnienia do świadczenia usług, o których mowa w § 7 ust. 6.

4. W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych we wniosku Agencja może:

1) dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u wnioskodawcy, powiadamiając go o jego terminie co najmniej z czternastodniowym wyprzedzeniem;

2) [21] zwrócić się do wnioskodawcy o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania na piśmie, a w przypadku usług rozwojowych w terminie 14 dni od dnia wysłania wezwania za pośrednictwem systemu informatycznego, dodatkowych dokumentów lub informacji; bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia przedstawienia przez wnioskodawcę tych dokumentów lub informacji.

5. Jeżeli wnioskodawca nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jego wniosek nie podlega dalszej ocenie.

6. Agencja, w ciągu 21 dni od upływu terminu określonego w ust. 1, pisemnie informuje wnioskodawcę o wyniku oceny wniosku w zakresie usług, o których mowa w § 3, a w przypadku usług rozwojowych informuje go za pośrednictwem systemu informatycznego. Jeżeli wynik oceny dotyczącej danego rodzaju usług KSU był negatywny, Agencja wskazuje przyczyny takiego wyniku.

7. Wnioskodawca, którego wniosek w zakresie danego rodzaju usług KSU został oceniony negatywnie, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust. 6 wystąpić do Agencji o ponowne rozpatrzenie wniosku. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku powinno zawierać uzasadnienie. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku należy złożyć w postaci pisemnej albo w postaci elektronicznej przy wykorzystaniu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP lub przy wykorzystaniu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

8. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku złożone po terminie lub w innej postaci niż określona w ust. 7 pozostawia się bez rozpatrzenia.

9. Agencja rozpatruje wystąpienie, o którym mowa w ust. 7, w terminie 30 dni od dnia jego złożenia przez wnioskodawcę.

[19] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1129). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2016 r.

[20] § 10 ust. 3a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1129). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2016 r.

[21] § 10 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. c) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1129). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016-08-12 do 2017-09-02

1. Agencja rozpatruje wniosek w terminie 60 dni od dnia jego złożenia.

2. [19] W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku Agencja zwraca się do wnioskodawcy o ich usunięcie w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania na piśmie, a w przypadku usług rozwojowych w terminie 14 dni od dnia wysłania wezwania za pośrednictwem systemu informatycznego. W przypadku wezwania wnioskodawcy przez Agencję do usunięcia uchybień formalnych wniosku, bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia złożenia przez wnioskodawcę poprawionego wniosku.

3. Wnioski poprawne formalnie Agencja ocenia pod względem spełniania wymagań. Ocenę tę przeprowadza się odrębnie dla każdego rodzaju usług KSU objętego wnioskiem.

3a. [20] Uznaje się, że podmiot świadczący usługi rozwojowe, ubiegający się o rejestrację w KSU w zakresie tych usług, spełnia wymagania niezbędne do rejestracji, jeżeli:

1) spełnia warunki, o których mowa w § 4 ust. 3, § 5 ust. 1, § 6 ust. 6 i § 8, oraz

2) spełnia warunki, o których mowa w § 7 ust. 3, lub posiada uprawnienia do świadczenia usług, o których mowa w § 7 ust. 6.

4. W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych we wniosku Agencja może:

1) dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u wnioskodawcy, powiadamiając go o jego terminie co najmniej z czternastodniowym wyprzedzeniem;

2) [21] zwrócić się do wnioskodawcy o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania na piśmie, a w przypadku usług rozwojowych w terminie 14 dni od dnia wysłania wezwania za pośrednictwem systemu informatycznego, dodatkowych dokumentów lub informacji; bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia przedstawienia przez wnioskodawcę tych dokumentów lub informacji.

5. Jeżeli wnioskodawca nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jego wniosek nie podlega dalszej ocenie.

6. Agencja, w ciągu 21 dni od upływu terminu określonego w ust. 1, pisemnie informuje wnioskodawcę o wyniku oceny wniosku w zakresie usług, o których mowa w § 3, a w przypadku usług rozwojowych informuje go za pośrednictwem systemu informatycznego. Jeżeli wynik oceny dotyczącej danego rodzaju usług KSU był negatywny, Agencja wskazuje przyczyny takiego wyniku.

7. Wnioskodawca, którego wniosek w zakresie danego rodzaju usług KSU został oceniony negatywnie, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust. 6 wystąpić do Agencji o ponowne rozpatrzenie wniosku. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku powinno zawierać uzasadnienie. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku należy złożyć w postaci pisemnej albo w postaci elektronicznej przy wykorzystaniu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP lub przy wykorzystaniu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

8. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku złożone po terminie lub w innej postaci niż określona w ust. 7 pozostawia się bez rozpatrzenia.

9. Agencja rozpatruje wystąpienie, o którym mowa w ust. 7, w terminie 30 dni od dnia jego złożenia przez wnioskodawcę.

[19] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1129). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2016 r.

[20] § 10 ust. 3a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1129). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2016 r.

[21] § 10 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. c) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1129). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-12 do 2016-08-11

1. Agencja rozpatruje wniosek w terminie 60 dni od dnia jego złożenia.

2. [28] W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku Agencja zwraca się do wnioskodawcy o ich usunięcie w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania na piśmie, a w przypadku usług rozwojowych – 14 dni od dnia wysłania wezwania za pośrednictwem systemu informatycznego. W przypadku wezwania wnioskodawcy przez Agencję do usunięcia uchybień formalnych wniosku termin określony w ust. 1 biegnie od dnia złożenia przez wnioskodawcę poprawionego wniosku.

3. Wnioski poprawne formalnie Agencja ocenia pod względem spełniania wymagań. Ocenę tę przeprowadza się odrębnie dla każdego rodzaju usług KSU objętego wnioskiem.

3a. [29] Uznaje się, że podmiot świadczący usługi rozwojowe, ubiegający się o rejestrację w KSU w zakresie tych usług, spełnia wymagania niezbędne do rejestracji, jeżeli spełnił warunki, o których mowa w § 4 ust. 3, § 5 ust. 1a i 4 oraz § 6 ust. 6–9, oraz uzyskał co najmniej 45 punktów na podstawie:

1) weryfikacji wymagań, o których mowa w § 5 ust. 1a, za które przyznaje się od 5 do 20 punktów:

a) 5 punktów – za spełnienie wymagań, o których mowa w § 5 ust. 1a pkt 1, albo

b) 10 punktów – w przypadku gdy łączne obroty podmiotu z tytułu świadczenia usług rozwojowych w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku wyniosły co najmniej 400 000 zł, w tym w ostatnich 12 następujących po sobie miesiącach wyniosły co najmniej 50 000 zł, albo

c) 15 punktów – w przypadku gdy łączne obroty podmiotu z tytułu świadczenia usług rozwojowych w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku wyniosły co najmniej 1 200 000 zł, w tym w ostatnich 12 następujących po sobie miesiącach wyniosły co najmniej 50 000 zł, albo

d) 20 punktów – w przypadku gdy łączne obroty podmiotu z tytułu świadczenia usług rozwojowych w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku wyniosły co najmniej 4 000 000 zł, w tym w ostatnich 12 następujących po sobie miesiącach wyniosły co najmniej 50 000 zł, albo

e) 5 punktów – za spełnienie wymagań, o których mowa w § 5 ust. 1a pkt 2, albo

f) 10 punktów – w przypadku gdy podmiot zrealizował co najmniej 1000 godzin usług rozwojowych w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku, w tym w ostatnich 12 następujących po sobie miesiącach co najmniej 125 godzin, albo

g) 15 punktów – w przypadku gdy podmiot zrealizował co najmniej 3000 godzin usług rozwojowych w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku, w tym w ostatnich 12 następujących po sobie miesiącach co najmniej 125 godzin, albo

h) 20 punktów – w przypadku gdy podmiot zrealizował co najmniej 10 000 godzin usług rozwojowych w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku, w tym w ostatnich 12 następujących po sobie miesiącach co najmniej 125 godzin;

i) dodatkowo 3 punkty – za zrealizowanie przez ten podmiot lub podmiot, o którym mowa w § 5 ust. 5 pkt 1, w ciągu ostatnich 60 miesięcy przed datą złożenia wniosku, projektów dotyczących usług rozwojowych, niewspółfinansowanych ze środków publicznych, których łączna wartość wyniosła co najmniej 300 000 zł, lub

j) dodatkowo 5 punktów – za zrealizowanie przez ten podmiot lub podmiot, o którym mowa w § 5 ust. 5 pkt 1, w ciągu ostatnich 60 miesięcy przed datą złożenia wniosku, projektów dotyczących usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, których łączna wartość wyniosła co najmniej 300 000 zł,

2) weryfikacji wymagań, o których mowa w § 5 ust. 4, za których spełnienie przyznaje się 5 punktów, z tym że jeżeli podmiot posiada co najmniej pięć dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 4, za każdy kolejny przyznaje się 1 punkt, jednak łącznie nie więcej niż 30 punktów; przy czym dodatkowo podmiot może uzyskać:

a) 3 punkty – za przedstawienie certyfikatu, zaświadczenia lub innego dokumentu, których wystawca nie jest powiązany z podmiotem osobowo lub kapitałowo w rozumieniu art. 6c ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wydanych na podstawie deklaracji spełniania przez podmiot obiektywnych, jednoznacznie określonych i powszechnie dostępnych kryteriów dotyczących:

– procesu świadczenia usług rozwojowych, w tym definiowania potrzeb klientów, zapewniania zgodności realizacji usług z potrzebami klientów, ewaluacji i monitorowania tych usług, oraz

– zarządzania podmiotem, w tym planowania, organizowania i kontroli prowadzonej działalności w zakresie świadczenia usług rozwojowych, lub

b) 5 punktów – za przedstawienie certyfikatu, zaświadczenia lub innego dokumentu, których wystawca nie jest powiązany z podmiotem osobowo lub kapitałowo w rozumieniu art. 6c ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wydanych po przeprowadzeniu przez wystawcę weryfikacji spełnienia obiektywnych, jednoznacznie określonych i powszechnie dostępnych kryteriów dotyczących:

– procesu świadczenia usług rozwojowych, w tym definiowania potrzeb klientów, zapewniania zgodności realizacji usług z potrzebami klientów, ewaluacji i monitorowania tych usług, oraz

– zarządzania podmiotem, w tym planowania, organizowania i kontroli prowadzonej działalności w zakresie świadczenia usług rozwojowych

– przy czym z tytułu dodatkowej punktacji, o której mowa w pkt 1 lit. i oraz j oraz pkt 2 lit. a i b, przyznaje się łącznie nie więcej niż 20 punktów;

3) weryfikacji wymagań, o których mowa w § 6 ust. 6–9, za które przyznaje się od 5 do 30 punktów:

a) 5 punktów – za spełnienie wymagań, o których mowa w § 6 ust. 6 pkt 1 albo 2, oraz dodatkowe 3 punkty – za każdego kolejnego członka stałej kadry podmiotu świadczącego usługi rozwojowe, który w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku przez podmiot zrealizował co najmniej 100 godzin usług, o których mowa w § 3 pkt 1 lit. a oraz pkt 2 lit. d, w tym co najmniej 50 godzin na rzecz tego podmiotu lub podmiotu, o którym mowa w § 5 ust. 5 pkt 1, lub

b) 5 punktów – za spełnienie wymagań, o których mowa w § 6 ust. 7 pkt 1 albo 2, oraz dodatkowe 3 punkty – za każdego kolejnego członka stałej kadry podmiotu, świadczącego usługi rozwojowe, który w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku przez podmiot zrealizował co najmniej 480 godzin usług, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a, w tym co najmniej 240 godzin na rzecz tego podmiotu lub podmiotu, o którym mowa w § 5 ust. 5 pkt 1, lub

c) 5 punktów – za spełnienie wymagań, o których mowa w § 6 ust. 8 pkt 1 albo 2 albo 3, oraz dodatkowe 5 punktów – za każde kolejne co najmniej dwie osoby będące członkami stałej kadry podmiotu, świadczącego usługi rozwojowe, spełniające wymagania, o których mowa w § 6 ust. 8 pkt 1 albo 2 albo 3, lub

d) 5 punktów – za spełnienie wymagań, o których mowa w § 6 ust. 9 pkt 1 albo 2, oraz dodatkowe 3 punkty – za każdego kolejnego członka stałej kadry podmiotu, świadczącego usługi rozwojowe, który w ciągu ostatnich 36 miesięcy przed datą złożenia wniosku przez podmiot zrealizował co najmniej 250 godzin usług, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. c, w tym co najmniej 100 godzin na rzecz tego podmiotu lub podmiotu, o którym mowa w § 5 ust. 5 pkt 1.

4. W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych we wniosku Agencja może:

1) [30] dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u wnioskodawcy, powiadamiając go o jego terminie co najmniej z czternastodniowym wyprzedzeniem;

2) zwrócić się do wnioskodawcy o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 14 dni, dodatkowych dokumentów lub informacji; w tym przypadku bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia przedstawienia przez wnioskodawcę tych dokumentów lub informacji.

5. Jeżeli wnioskodawca nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jego wniosek nie podlega dalszej ocenie.

6. [31] Agencja, w ciągu 21 dni od upływu terminu określonego w ust. 1, pisemnie informuje wnioskodawcę o wyniku oceny wniosku w zakresie usług, o których mowa w § 3, a w przypadku usług rozwojowych informuje go za pośrednictwem systemu informatycznego. Jeżeli wynik oceny dotyczącej danego rodzaju usług KSU był negatywny, Agencja wskazuje przyczyny takiego wyniku.

7. [32] Wnioskodawca, którego wniosek w zakresie danego rodzaju usług KSU został oceniony negatywnie, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust. 6 wystąpić do Agencji o ponowne rozpatrzenie wniosku. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku powinno zawierać uzasadnienie. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku należy złożyć w postaci pisemnej albo w postaci elektronicznej przy wykorzystaniu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP lub przy wykorzystaniu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

8. [33] Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku złożone po terminie lub w innej postaci niż określona w ust. 7 pozostawia się bez rozpatrzenia.

9. [34] Agencja rozpatruje wystąpienie, o którym mowa w ust. 7, w terminie 30 dni od dnia jego złożenia przez wnioskodawcę.

[28] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

[29] § 10 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

[30] § 10 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

[31] § 10 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. d) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

[32] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. d) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

[33] § 10 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. d) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

[34] § 10 ust. 9 dodany przez § 1 pkt 9 lit. e) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 12 września 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-06-01 do 2015-09-11

 1. Agencja rozpatruje wniosek w terminie 60 dni od dnia jego złożenia.

2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku Agencja zwraca się do wnioskodawcy o ich usunięcie w terminie 7 dni od dnia doręczenia pisma. W tym przypadku termin określony w ust. 1 biegnie od dnia złożenia przez wnioskodawcę poprawionego wniosku.

3. Wnioski poprawne formalnie Agencja ocenia pod względem spełniania wymagań. Ocenę tę przeprowadza się odrębnie dla każdego rodzaju usług KSU objętego wnioskiem.

4. W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych we wniosku Agencja może:

1) dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u wnioskodawcy, powiadamiając go o jego terminie co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem;

2) zwrócić się do wnioskodawcy o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 14 dni, dodatkowych dokumentów lub informacji; w tym przypadku bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia przedstawienia przez wnioskodawcę tych dokumentów lub informacji.

5. Jeżeli wnioskodawca nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jego wniosek nie podlega dalszej ocenie.

6. Agencja, w ciągu 21 dni od upływu terminu określonego w ust. 1, pisemnie informuje wnioskodawcę o wyniku oceny wniosku. Jeżeli wynik oceny dotyczącej danego rodzaju usług KSU był negatywny, Agencja wskazuje przyczyny takiego wyniku.

7. Wnioskodawca, którego wniosek w zakresie danego rodzaju usług KSU został oceniony negatywnie, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust. 6 wystąpić do Agencji o ponowne rozpatrzenie wniosku. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku powinno zawierać uzasadnienie.

8. Agencja ponownie rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia złożenia przez wnioskodawcę wystąpienia, o którym mowa w ust. 7.