Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
[Projekt nawierzchni jezdni] Konstrukcja nawierzchni jezdni powinna być tak projektowana, aby stan graniczny nośności i przydatności do użytkowania nie był przekraczany w okresach eksploatacji krótszych niż:
1) 30 lat – dla dróg o konstrukcji nawierzchni sztywnej;
2) 30 lat – dla dróg klasy A i S o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej;
3) 20 lat – dla dróg klasy GP, G, Z, L i D o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej.
Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
[Projekt nawierzchni jezdni] Konstrukcja nawierzchni jezdni powinna być tak projektowana, aby stan graniczny nośności i przydatności do użytkowania nie był przekraczany w okresach eksploatacji krótszych niż:
1) 30 lat – dla dróg o konstrukcji nawierzchni sztywnej;
2) 30 lat – dla dróg klasy A i S o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej;
3) 20 lat – dla dróg klasy GP, G, Z, L i D o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-25 do 2016-01-28
[Projekt nawierzchni jezdni] [26] Konstrukcja nawierzchni jezdni powinna być tak projektowana, aby stan graniczny nośności i przydatności do użytkowania nie był przekraczany w okresach eksploatacji krótszych niż:
1) 30 lat – dla dróg o konstrukcji nawierzchni sztywnej,
2) 30 lat – dla dróg klasy A i S o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej,
3) 20 lat – dla dróg klasy GP, G, Z, L i D o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej.
[26] § 148 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 329). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-05-29 do 2015-03-24
[Projekt nawierzchni jezdni] Nawierzchnia jezdni powinna być tak projektowana, aby stan graniczny nośności i przydatności do użytkowania nie był przekraczany w okresach eksploatacji krótszych niż określone w załączniku nr 5.