history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21    (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)

§ 151. [Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię ] Do celów projektowych określa się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów dla:

1) dróg klasy A, S i GP – 115 kN;

2) dróg klasy G i Z – od 100 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;

3) dróg klasy L i D – od 80 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;

4) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 3,5 t – 80 kN;

5) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz zatok autobusowych – 115 kN.

Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21    (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)

§ 151. [Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię ] Do celów projektowych określa się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów dla:

1) dróg klasy A, S i GP – 115 kN;

2) dróg klasy G i Z – od 100 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;

3) dróg klasy L i D – od 80 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;

4) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 3,5 t – 80 kN;

5) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz zatok autobusowych – 115 kN.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-25 do 2016-01-28

[Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię ] [27] Do celów projektowych określa się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów dla:

1) dróg klasy A, S i GP – 115 kN,

2) dróg klasy G i Z – od 100 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu,

3) dróg klasy L i D – od 80 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu,

4) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 3,5 t – 80 kN,

5) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz zatok autobusowych – 115 kN.

[27] § 151 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 329). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-05-29 do 2015-03-24

[Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię] 1. Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów określa tabela:

 

Klasa drogi, elementy drogi

 

 Dopuszczalny nacisk osi pojazdu (kN)

 

1

 2

A, S

115

GP

115, 1001)

G, Z, L, D

100, 801)

Pas ruchu i zatoka w rejonie przystanku autobusowego

100

Stanowiska postojowe, pasy i zatoki postojowe

115, 802)

1) Dopuszcza się przy przebudowie albo remoncie drogi.

2) Stanowiska postojowe przeznaczone dla pojazdów o ciężarze całkowitym nie większym niż 2.500 kG.

2. Sposób ustalenia obciążenia ruchem określa załącznik nr 5.