history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21    (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)

§ 169. [Udział odcinków z możliwością wyprzedzania ] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:

Prędkość projektowa

(km/h)

100

80

70

60

Udział odcinków z możliwością wyprzedzania

(%)

50

35

30

20

 

2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:

Prędkość miarodajna drogi (km/h)

120

110

100

90

80

70

60

Odległość widoczności na wyprzedzanie (m)

700

650

600

550

500

450

400

 

3. (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21    (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)

§ 169. [Udział odcinków z możliwością wyprzedzania ] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:

Prędkość projektowa

(km/h)

100

80

70

60

Udział odcinków z możliwością wyprzedzania

(%)

50

35

30

20

 

2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:

Prędkość miarodajna drogi (km/h)

120

110

100

90

80

70

60

Odległość widoczności na wyprzedzanie (m)

700

650

600

550

500

450

400

 

3. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-25 do 2016-01-28

[Udział odcinków z możliwością wyprzedzania] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:

 

Prędkość projektowa (km/h)

 

100

 

80

 

70

 

60

 

Udział odcinków z możliwością wyprzedzania (%)

 

50

 

35

 

30

 

20

 

 

2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:

 

Prędkość miarodajna drogi (km/h)

 

120

 

110

 

100

 

90

 

80

 

70

 

60

 

Odległość widoczności na wyprzedzanie (m)

 

700

 

650

 

600

 

550

 

500

 

450

 

400

 

 

3. [34] (uchylony).

[34] § 169 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 329). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-05-29 do 2015-03-24

[Udział odcinków z możliwością wyprzedzania] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:

 

Prędkość projektowa (km/h)

 

100

 

80

 

70

 

60

 

Udział odcinków z możliwością wyprzedzania (%)

 

50

 

35

 

30

 

20

 

 

2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:

 

Prędkość miarodajna drogi (km/h)

 

120

 

110

 

100

 

90

 

80

 

70

 

60

 

Odległość widoczności na wyprzedzanie (m)

 

700

 

650

 

600

 

550

 

500

 

450

 

400

 

 

3. Powinno się dążyć do tego, aby usytuowanie odcinków z możliwością wyprzedzania oraz dodatkowych pasów ruchu umożliwiających wyprzedzanie, o których mowa w § 27 i 28, było dostosowane do potrzeb.