Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
[Udział odcinków z możliwością wyprzedzania ] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:
Prędkość projektowa |
(km/h) |
100 |
80 |
70 |
60 |
Udział odcinków z możliwością wyprzedzania |
(%) |
50 |
35 |
30 |
20 |
2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:
Prędkość miarodajna drogi (km/h) |
120 |
110 |
100 |
90 |
80 |
70 |
60 |
Odległość widoczności na wyprzedzanie (m) |
700 |
650 |
600 |
550 |
500 |
450 |
400 |
3. (uchylony).
Wersja obowiązująca od 2016-01-29 do 2022-09-21 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
[Udział odcinków z możliwością wyprzedzania ] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:
Prędkość projektowa |
(km/h) |
100 |
80 |
70 |
60 |
Udział odcinków z możliwością wyprzedzania |
(%) |
50 |
35 |
30 |
20 |
2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:
Prędkość miarodajna drogi (km/h) |
120 |
110 |
100 |
90 |
80 |
70 |
60 |
Odległość widoczności na wyprzedzanie (m) |
700 |
650 |
600 |
550 |
500 |
450 |
400 |
3. (uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-25 do 2016-01-28
[Udział odcinków z możliwością wyprzedzania] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:
Prędkość projektowa (km/h)
|
100
|
80
|
70
|
60
|
Udział odcinków z możliwością wyprzedzania (%)
|
50
|
35
|
30
|
20
|
2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:
Prędkość miarodajna drogi (km/h)
|
120
|
110
|
100
|
90
|
80
|
70
|
60
|
Odległość widoczności na wyprzedzanie (m)
|
700
|
650
|
600
|
550
|
500
|
450
|
400
|
3. [34] (uchylony).
[34] § 169 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 329). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999-05-29 do 2015-03-24
[Udział odcinków z możliwością wyprzedzania] 1. Jeżeli na to pozwalają warunki miejscowe, na dwupasowej drodze dwukierunkowej o prędkości projektowej 60 km/h i większej, poza terenem zabudowy, powinno się zapewnić udział odcinków z możliwością wyprzedzania, nie mniejszy niż określony w tabeli:
Prędkość projektowa (km/h)
|
100
|
80
|
70
|
60
|
Udział odcinków z możliwością wyprzedzania (%)
|
50
|
35
|
30
|
20
|
2. Na odcinku drogi jest możliwe wyprzedzanie, jeżeli cel obserwacji znajdujący się nad osią pasa ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu na wysokości 1,0 m jest widoczny z punktu obserwacyjnego, zlokalizowanego na wysokości 1,0 m nad osią drugiego pasa ruchu, z odległości nie mniejszej niż określona w tabeli:
Prędkość miarodajna drogi (km/h)
|
120
|
110
|
100
|
90
|
80
|
70
|
60
|
Odległość widoczności na wyprzedzanie (m)
|
700
|
650
|
600
|
550
|
500
|
450
|
400
|
3. Powinno się dążyć do tego, aby usytuowanie odcinków z możliwością wyprzedzania oraz dodatkowych pasów ruchu umożliwiających wyprzedzanie, o których mowa w § 27 i 28, było dostosowane do potrzeb.