history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-12-21    (Dz.U.2023.2745 tekst jednolity)

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do dokonania płatności, w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) numer rachunku bankowego, na który należy dokonać płatności;

3) wskazanie zrealizowanych działań szkoleniowych zgodnie z zawartą umową;

4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) (uchylony);

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie działań szkoleniowych stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

4a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wersja obowiązująca od 2023-12-21    (Dz.U.2023.2745 tekst jednolity)

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do dokonania płatności, w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) numer rachunku bankowego, na który należy dokonać płatności;

3) wskazanie zrealizowanych działań szkoleniowych zgodnie z zawartą umową;

4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) (uchylony);

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie działań szkoleniowych stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

4a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-10-14 do 2023-12-20

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do dokonania płatności, w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) numer rachunku bankowego, na który należy dokonać płatności;

3) wskazanie zrealizowanych działań szkoleniowych [30] zgodnie z zawartą umową;

4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) (uchylony);

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie działań szkoleniowych [31] stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

4a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

[30] § 13 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 października 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1855). Zmiana weszła w życie 14 października 2021 r.

[31] § 13 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 października 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1855). Zmiana weszła w życie 14 października 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-05-10 do 2021-10-13    (Dz.U.2019.867 tekst jednolity)

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do dokonania płatności, w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) numer rachunku bankowego, na który należy dokonać płatności;

3) wskazanie zrealizowanych szkoleń zgodnie z zawartą umową;

4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) (uchylony);

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie szkoleń stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

4a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-09 do 2019-05-09

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do dokonania płatności [8], w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) [9] numer rachunku bankowego, na który należy dokonać płatności;

3) wskazanie zrealizowanych szkoleń zgodnie z zawartą umową;

4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) [10] (uchylony);

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie szkoleń stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

4a) formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

[8] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 2121). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2018 r.

[9] § 13 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 2121). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2018 r.

[10] § 13 ust. 2 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 2121). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-06-12 do 2018-11-08

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta;

3) wskazanie zrealizowanych szkoleń zgodnie z zawartą umową;

4) [5] oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) kopie faktur, rachunków lub innych równoważnych dokumentów księgowych, potwierdzających poniesienie kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów operacji, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1;

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie szkoleń stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

4a) [6] formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

[5] § 13 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1121). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2018 r.

[6] § 13 ust. 2 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie dla szkolenia doradców” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty (Dz.U. poz. 1121). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-03-28 do 2018-06-11

§ 13. [Wniosek o płatność] 1. Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do jej przyznania, w szczególności:

1) dane beneficjenta:

a) imię i nazwisko albo nazwę,

b) miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,

c) numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny – w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,

d) numer z Krajowego Rejestru Sądowego,

e) numer identyfikacyjny,

f) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

g) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),

h) dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL – numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta;

3) wskazanie zrealizowanych szkoleń zgodnie z zawartą umową;

4) oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności;

5) informację o załącznikach.

2. Do wniosku o płatność dołącza się:

1) kopie faktur, rachunków lub innych równoważnych dokumentów księgowych, potwierdzających poniesienie kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów operacji, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1;

2) dokumenty potwierdzające zrealizowanie szkoleń stanowiących przedmiot umowy;

3) sprawozdanie z realizacji operacji;

4) kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;

5) inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.

3. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.

4. Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.

7. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.