Wersja obowiązująca od 2017-02-18 do 2022-04-23
1. Dyrektor Biura Zarządzania Kryzysowego [1] odpowiada za:
1) przygotowanie planu osłony technicznej działu administracji rządowej – transport;
2) nadzorowanie procesu sporządzania planów oraz wspomaga międzyresortową wymianę informacji niezbędnych dla potrzeb wykonania planów;
3) przesłanie informacji do wykonawców o przedsiębiorcach, którzy zgodnie z właściwością uczestniczą w opracowaniu planów.
2. Plany stanowią załączniki do planu osłony technicznej działu administracji rządowej – transport.
3. W procesie tworzenia planów, PKP S.A. jest koordynatorem w stosunku do wykonawców.
4. Plan osłony opracowuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współdziałaniu z właściwymi w tym zakresie przedsiębiorcami, którzy udostępniają dane niezbędne do opracowania części opisowej i graficznej planów.
5. Plan przewozów opracowuje PKP CARGO S.A. we współdziałaniu z właściwymi w tym zakresie przedsiębiorcami, którzy udostępniają dane niezbędne do opracowania części opisowej i graficznej planów.
6. Wykonawca sporządzający plan, dokonuje jego uzgodnienia z Prezesem PKP S.A. Uzgodniony plan osłony lub plan przewozów podpisuje Prezes Zarządu właściwego Wykonawcy i przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi.
7. Po zatwierdzeniu planu, wykonawca:
1) jeden egzemplarz zostawia na własne potrzeby;
2) przekazuje po jednym egzemplarzu Ministrowi, Prezesowi PKP S.A. oraz właściwej komórce organizacyjnej do spraw transportu Ministerstwa Obrony Narodowej.
3) sporządza wyciągi z planów i przesyła do właściwych przedsiębiorców, o których mowa w ust. 4 i 5.
8. Plany oraz wyciągi z planów podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228, z 2015 r. poz. 21 oraz z 2016 r. poz. 1224 i 2281).
[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 6 Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 lutego 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania osłony technicznej linii kolejowych o znaczeniu obronnym oraz technicznego zabezpieczenia masowych przewozów wojskowych transportem kolejowym (Dz.U.MIiB. poz. 7). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2017 r.
Wersja obowiązująca od 2017-02-18 do 2022-04-23
1. Dyrektor Biura Zarządzania Kryzysowego [1] odpowiada za:
1) przygotowanie planu osłony technicznej działu administracji rządowej – transport;
2) nadzorowanie procesu sporządzania planów oraz wspomaga międzyresortową wymianę informacji niezbędnych dla potrzeb wykonania planów;
3) przesłanie informacji do wykonawców o przedsiębiorcach, którzy zgodnie z właściwością uczestniczą w opracowaniu planów.
2. Plany stanowią załączniki do planu osłony technicznej działu administracji rządowej – transport.
3. W procesie tworzenia planów, PKP S.A. jest koordynatorem w stosunku do wykonawców.
4. Plan osłony opracowuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współdziałaniu z właściwymi w tym zakresie przedsiębiorcami, którzy udostępniają dane niezbędne do opracowania części opisowej i graficznej planów.
5. Plan przewozów opracowuje PKP CARGO S.A. we współdziałaniu z właściwymi w tym zakresie przedsiębiorcami, którzy udostępniają dane niezbędne do opracowania części opisowej i graficznej planów.
6. Wykonawca sporządzający plan, dokonuje jego uzgodnienia z Prezesem PKP S.A. Uzgodniony plan osłony lub plan przewozów podpisuje Prezes Zarządu właściwego Wykonawcy i przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi.
7. Po zatwierdzeniu planu, wykonawca:
1) jeden egzemplarz zostawia na własne potrzeby;
2) przekazuje po jednym egzemplarzu Ministrowi, Prezesowi PKP S.A. oraz właściwej komórce organizacyjnej do spraw transportu Ministerstwa Obrony Narodowej.
3) sporządza wyciągi z planów i przesyła do właściwych przedsiębiorców, o których mowa w ust. 4 i 5.
8. Plany oraz wyciągi z planów podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228, z 2015 r. poz. 21 oraz z 2016 r. poz. 1224 i 2281).
[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 6 Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 lutego 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania osłony technicznej linii kolejowych o znaczeniu obronnym oraz technicznego zabezpieczenia masowych przewozów wojskowych transportem kolejowym (Dz.U.MIiB. poz. 7). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-05-25 do 2017-02-17
1. Dyrektor Biura Bezpieczeństwa odpowiada za:
1) przygotowanie planu osłony technicznej działu administracji rządowej – transport;
2) nadzorowanie procesu sporządzania planów oraz wspomaga międzyresortową wymianę informacji niezbędnych dla potrzeb wykonania planów;
3) przesłanie informacji do wykonawców o przedsiębiorcach, którzy zgodnie z właściwością uczestniczą w opracowaniu planów.
2. Plany stanowią załączniki do planu osłony technicznej działu administracji rządowej – transport.
3. W procesie tworzenia planów, PKP S.A. jest koordynatorem w stosunku do wykonawców.
4. Plan osłony opracowuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współdziałaniu z właściwymi w tym zakresie przedsiębiorcami, którzy udostępniają dane niezbędne do opracowania części opisowej i graficznej planów.
5. Plan przewozów opracowuje PKP CARGO S.A. we współdziałaniu z właściwymi w tym zakresie przedsiębiorcami, którzy udostępniają dane niezbędne do opracowania części opisowej i graficznej planów.
6. Wykonawca sporządzający plan, dokonuje jego uzgodnienia z Prezesem PKP S.A. Uzgodniony plan osłony lub plan przewozów podpisuje Prezes Zarządu właściwego Wykonawcy i przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi.
7. Po zatwierdzeniu planu, wykonawca:
1) jeden egzemplarz zostawia na własne potrzeby;
2) przekazuje po jednym egzemplarzu Ministrowi, Prezesowi PKP S.A. oraz właściwej komórce organizacyjnej do spraw transportu Ministerstwa Obrony Narodowej.
3) sporządza wyciągi z planów i przesyła do właściwych przedsiębiorców, o których mowa w ust. 4 i 5.
8. Plany oraz wyciągi z planów podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228, z 2015 r. poz. 21 oraz z 2016 r. poz. 1224 i 2281).