history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-05-10 do 2023-07-07

§ 2. Do zadań Grupy należy:

1) identyfikacja barier systemowych i operacyjnych oraz przedstawianie propozycji działań zaradczych w zakresie sektora kolejowego w Polsce w okresie programowania 2014–2020;

2) [2] monitorowanie postępu realizacji inwestycji kolejowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;

3) przedkładanie propozycji działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów w zakresie inwestycji kolejowych, w szczególności wyznaczanie tzw. „kamieni milowych” w postaci planu naprawczego lub planu działania dla projektu, w przypadku zidentyfikowania opóźnień w realizacji inwestycji;

4) wymiana opinii, informacji oraz doświadczeń instytucji zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych oraz ocena wprowadzanych działań usprawniających przygotowanie i realizację tych inwestycji;

5) analiza i rekomendowanie propozycji kierunków zmian:

a) dokumentów programowych i strategicznych dotyczących inwestycji kolejowych,

b) projektów aktów prawa powszechnie obowiązującego dotyczących inwestycji kolejowych,

c) budżetowania, krótkoterminowego i długoterminowego finansowania inwestycji kolejowych oraz ich utrzymania,

d) związanych z przeciwdziałaniem opóźnieniom w zakresie realizacji projektów kolejowych;

6) ocena zdolności instytucjonalnej podmiotów zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych do sprawnego ich wykonania.

[2] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 kwietnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Grupy Sterującej do spraw Inwestycji Kolejowych (Dz.U.MRiF. poz. 88). Zmiana weszła w życie 10 maja 2017 r.

Wersja obowiązująca od 2017-05-10 do 2023-07-07

§ 2. Do zadań Grupy należy:

1) identyfikacja barier systemowych i operacyjnych oraz przedstawianie propozycji działań zaradczych w zakresie sektora kolejowego w Polsce w okresie programowania 2014–2020;

2) [2] monitorowanie postępu realizacji inwestycji kolejowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;

3) przedkładanie propozycji działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów w zakresie inwestycji kolejowych, w szczególności wyznaczanie tzw. „kamieni milowych” w postaci planu naprawczego lub planu działania dla projektu, w przypadku zidentyfikowania opóźnień w realizacji inwestycji;

4) wymiana opinii, informacji oraz doświadczeń instytucji zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych oraz ocena wprowadzanych działań usprawniających przygotowanie i realizację tych inwestycji;

5) analiza i rekomendowanie propozycji kierunków zmian:

a) dokumentów programowych i strategicznych dotyczących inwestycji kolejowych,

b) projektów aktów prawa powszechnie obowiązującego dotyczących inwestycji kolejowych,

c) budżetowania, krótkoterminowego i długoterminowego finansowania inwestycji kolejowych oraz ich utrzymania,

d) związanych z przeciwdziałaniem opóźnieniom w zakresie realizacji projektów kolejowych;

6) ocena zdolności instytucjonalnej podmiotów zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych do sprawnego ich wykonania.

[2] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 kwietnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Grupy Sterującej do spraw Inwestycji Kolejowych (Dz.U.MRiF. poz. 88). Zmiana weszła w życie 10 maja 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-03 do 2017-05-09

Do zadań Grupy należy:

1) identyfikacja barier systemowych i operacyjnych oraz przedstawianie propozycji działań zaradczych w zakresie sektora kolejowego w Polsce w okresie programowania 2014–2020;

2) monitorowanie postępu realizacji inwestycji kolejowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej na podstawie regularnych sprawozdań przygotowywanych przez Sekretariat Grupy;

3) przedkładanie propozycji działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów w zakresie inwestycji kolejowych, w szczególności wyznaczanie tzw. „kamieni milowych” w postaci planu naprawczego lub planu działania dla projektu, w przypadku zidentyfikowania opóźnień w realizacji inwestycji;

4) wymiana opinii, informacji oraz doświadczeń instytucji zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych oraz ocena wprowadzanych działań usprawniających przygotowanie i realizację tych inwestycji;

5) analiza i rekomendowanie propozycji kierunków zmian:

a) dokumentów programowych i strategicznych dotyczących inwestycji kolejowych,

b) projektów aktów prawa powszechnie obowiązującego dotyczących inwestycji kolejowych,

c) budżetowania, krótkoterminowego i długoterminowego finansowania inwestycji kolejowych oraz ich utrzymania,

d) związanych z przeciwdziałaniem opóźnieniom w zakresie realizacji projektów kolejowych;

6) ocena zdolności instytucjonalnej podmiotów zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych do sprawnego ich wykonania.