Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-08-22

Jakie są zasady wprowadzania, zmiany i uchylania regulaminu wynagradzania

Regulamin wynagradzania mają obowiązek ustalić pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Obowiązek ten nie dotyczy zakładów, w których obowiązuje układ zbiorowy pracy, pod warunkiem że na tyle konkretyzuje on warunki wynagradzania i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą, że na ich podstawie jest możliwe ustalenie indywidualnych warunków umów o pracę.

Prawidłowość przeprowadzenia procedury wprowadzenia regulaminu wynagradzania jest bardzo ważna. Decyduje ona o mocy prawnej wprowadzonego regulaminu i zapobiega możliwości późniejszego podważenia jego postanowień przez związki zawodowe lub przez pracowników.

Obowiązek wprowadzenia regulaminu

Konieczność wprowadzenia w firmie regulaminu wynagradzania jest uwarunkowana osiągnięciem 20-osobowego stanu zatrudnienia. Wymiar etatu zatrudnionych pracowników nie ma wpływu na powstanie tego obowiązku. Oznacza to, że pracodawca zatrudniający np. 20 pracowników na pół etatu jest zobowiązany do ogłoszenia regulaminu wynagradzania, mimo że stan zatrudnienia w jego firmie wynosi 10 etatów. Do stanu zatrudnienia należy wliczać wszystkie osoby mające status pracownika na dany dzień (także pracowników przebywających na urlopach wychowawczych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00