comment
Porada
Data publikacji: 2008-07-05
Czy osoba, która pracuje w Polsce dla przedsiębiorstwa spoza UE, podlega polskiemu systemowi ubezpieczeń
Siedziba naszej firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Planujemy zatrudnić pracownika posiadającego obywatelstwo polskie i mieszkającego w Polsce do rozbudowania sieci dystrybucji naszych produktów na terytorium Polski. Kto i jak powinien rozliczać wynagrodzenie tego pracownika? Czy pracownik będzie podlegał polskiemu systemowi zabezpieczenia społecznego i opodatkowaniu?
PROBLEM
RADA
Pracownik będzie samodzielnie rozliczał dochody z tytułu stosunku pracy. Nie będzie podlegał obowiązkowo ubezpieczeniom w Polsce, ale będzie mógł zgłosić się do nich dobrowolnie. Ponadto będzie podlegał w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (tzn. bez względu na położenie źródeł przychodów będą one w całości opodatkowane w Polsce).
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka