Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-07-05

Czy osoba, która pracuje w Polsce dla przedsiębiorstwa spoza UE, podlega polskiemu systemowi ubezpieczeń

Siedziba naszej firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Planujemy zatrudnić pracownika posiadającego obywatelstwo polskie i mieszkającego w Polsce do rozbudowania sieci dystrybucji naszych produktów na terytorium Polski. Kto i jak powinien rozliczać wynagrodzenie tego pracownika? Czy pracownik będzie podlegał polskiemu systemowi zabezpieczenia społecznego i opodatkowaniu?

PROBLEM

RADA

Pracownik będzie samodzielnie rozliczał dochody z tytułu stosunku pracy. Nie będzie podlegał obowiązkowo ubezpieczeniom w Polsce, ale będzie mógł zgłosić się do nich dobrowolnie. Ponadto będzie podlegał w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (tzn. bez względu na położenie źródeł przychodów będą one w całości opodatkowane w Polsce).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00