Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-12-18

Komunikaty związane z weryfikacjami w programie Płatnik

W programie Płatnik wszystkie dokumenty, kartoteki oraz zestawy dokumentów są weryfikowane pod względem formalnym i merytorycznym. W zależności od tego, czy weryfikacja została przeprowadzona i jaki był jej wynik, dokumenty mają określony status weryfikacji.

W obecnej wersji programu Płatnik 7.03.001 weryfikacji podlegają tylko dokumenty o statusie Wprowadzony. Dokumenty o statusach Wysłany, Potwierdzony i Historyczny nie podlegają weryfikacji i będą miały status weryfikacji zgodny z ostatnio przeprowadzoną weryfikacją, z wersji programu, z jakiej pochodzą.

W zależności od poprawności weryfikowanych danych, w dokumentach, kartotekach lub zestawach status weryfikacji może mieć jedną z następujących wartości:

l Błąd krytyczny - Ikona koloru czerwonego z symbolem

infoRgrafika

l Błędy - ikona koloru pomarańczowego z symbolem

infoRgrafika

l Ostrzeżenie - ikona koloru żółtego z symbolem

infoRgrafika

l Brak błędu - ikona koloru zielonego z symbolem

infoRgrafika

l Niezweryfikowany - ikona koloru niebieskiego w kształcie okręgu ze znakiem zapytania

infoRgrafika

Status weryfikacji jest wyświetlany na widokach w postaci opisów, a w oknach dokumentów, kartotek lub zestawów - w postaci symboli graficznych na pasku stanu po lewej stronie. Jeżeli po zweryfikowaniu dokument ma błędy różnego rodzaju, to status dokumentu określa błąd wyższej kategorii, np. jeśli w dokumencie są Ostrzeżenia i Błędy krytyczne, to status weryfikacji dokumentu jest określony jako Błąd krytyczny.

WAŻNE!

Jeśli w dokumencie są różne typy błędów, to status weryfikacji odnosi się do wyższej kategorii błędu.

Błędy krytyczne

Program Płatnik weryfikuje dokumenty według określonych reguł. Jeśli dana sytuacja może być jednoznacznie zakwalifikowana jako niepoprawna i uniemożliwiająca poprawne przetworzenie dokumentu w ZUS, to program sygnalizuje błąd krytyczny. Dokumenty posiadające błędy krytyczne nie zostaną wysłane do ZUS. Płatnik w pierwszej kolejności musi poprawić błędy, a następnie zweryfikować dokument. Jeżeli został przygotowany poprawnie, płatnik może wysłać dokument do ZUS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00