Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-05-10

Kto rozlicza i opłaca składki za osoby pracujące w Polsce dla zagranicznej firmy, która w Polsce nie ma siedziby ani przedstawicielstwa

Klientem naszego biura rachunkowego jest holenderska firma zajmująca się sprzedażą aparatury medycznej. Firma nie ma w Polsce swojej siedziby ani przedstawicielstwa. Od 1 maja 2008 r. zatrudniła na podstawie umów o pracę obywateli polskich, którzy swoją pracę będą wykonywać na terenie Polski. Czy należy zgłosić te osoby do ubezpieczeń w Holandii czy w Polsce i jak to zrobić?

PROBLEM

RADA

Zatrudnieni pracownicy podlegają ubezpieczeniom w Polsce. Płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i Fundusz Pracy za te osoby jest pracodawca, czyli firma holenderska. Dlatego to firma holenderska ma obowiązek zgłosić te osoby do polskich ubezpieczeń oraz obowiązek rozliczania i opłacania składek. Obowiązki płatnika mogą także przejąć zatrudnieni pracownicy zawierając stosowne porozumienie ze swoim pracodawcą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00