Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-01-25

Jak rozwiązać umowę o pracę, aby pracownik otrzymał zasiłek dla bezrobotnych

Osoba, która utraciła pracę, może starać się o zasiłek dla bezrobotnych z powiatowego urzędu pracy. Warunkiem koniecznym do uzyskania zasiłku jest wykazanie się określonej długości okresem pracy lub okresem zrównanym z okresem pracy przed rejestracją w urzędzie pracy. Ważny jest także tryb rozwiązania stosunku pracy.

Prawo do zasiłku przysługuje osobie bezrobotnej za każdy dzień kalendarzowy, ale po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy. Urząd pracy wypłaci zasiłek, jeżeli dla osoby bezrobotnej nie ma propozycji odpowiedniej pracy, stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, prac interwencyjnych lub robót publicznych. Jeżeli w dniu rejestracji bezrobotny nie udokumentuje prawa do zasiłku dla bezrobotnych, a dokumenty dostarczy po 7 dniach od rejestracji, zasiłek otrzyma dopiero od dnia udokumentowania prawa do zasiłku, np. od dnia dostarczenia świadectwa pracy.

Świadectwo pracy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00